Primăria Capitalei a lansat în testare patru aplicații mobile: infoSTB, Parking București, Social alert București, Trafic alert București
Telex » Știri 1 aprilie 2019
Bucureştenii pot testa aplicaţiile şi pot contribui la optimizarea lor
Primăria Capitalei a lansat în testare primele patru aplicaţii mobile: infoSTB (transport public), Parking Bucureşti, Social alert Bucureşti, Trafic alert Bucureşti, se precizează într-un comunicat al instituţiei. Bucureştenii pot testa aplicaţiile şi pot contribui la optimizarea lor. „Bucureştiul se află într-o nouă etapă de dezvoltare, a tranziţiei către statutul de oraş «inteligent», cea a includerii tehnologiei moderne în proiectarea şi utilizarea serviciilor publice, pentru a le creşte calitatea şi pentru ca bucureştenii şi vizitatorii Capitalei să le poată accesa mai uşor. Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) are în derulare o serie de astfel de proiecte, ca parte a Strategiei Smart City recent finalizată, unele dintre acestea fiind implementate şi în testare”, se menţionează în comunicat.
Patru astfel de proiecte presupun dezvoltarea de aplicaţii pentru telefonul mobil cu sistem de operare iOS sau Android, ce pot fi instalate şi utilizate gratuit. Acestea sunt menite să faciliteze accesul bucureştenilor sau vizitatorilor Capitalei la serviciile publice de transport, la parcările administrate de Primărie sau să optimizeze comunicarea cetăţenilor cu autoritatea locală.
Cele patru aplicaţii mobile sunt deja disponibile publicului şi se află în faza de testare, în următoarea perioadă urmând ca ele să fie îmbunătăţite şi optimizate în funcţie de feed-back-ul primit de la utilizatori.
● InfoSTB – Ajungem împreună la destinaţie
Societatea de Transport Bucureşti (STB) a dezvoltat un proiect de informare a călătorilor prin telefonul mobil de tip smartphone cu privire la programul mijloacelor de transport în comun şi rutele disponibile, pentru a putea minimiza timpul de aşteptare în staţii. Aplicaţia foloseşte datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport în comun utilizate de STB, precum şi pe noile autobuze achiziţionate şi este disponibilă pentru telefoane mobile cu sistem de operare iOS sau Android.
„Vorbim, practic, despre schimbarea radicală a modului de lucru utilizat la nivelul STB în ultimii 40 de ani – marcată prin trecerea la înregistrarea informatizată şi adăugarea componentei de dispecerizare, pe baza echipamentelor de localizare instalate. Acest operaţiuni au fost realizate înainte de dezvoltarea aplicaţiei”, menţionează PMB. InfoSTB are şi o importantă componentă de utilizare internă, la nivelul operatorului de transport public, fiind un sistem de monitorizare în timp real a vehiculelor şi de configurare a rutelor, fapt care permite îmbunătăţirea constantă a proceselor interne.
● Parking Bucureşti
Aplicaţia oferă, în momentul de faţă, posibilitatea identificării parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei şi de a plăti online, cu card bancar sau prin SMS, tarifele pentru utilizarea acestora. Operaţiunile sunt securizate, tranzacţiile fiind realizate prin intermediul unui procesator de plăţi. Într-o etapă ulterioară, aplicaţia va avea şi o componentă de căutare a locurilor libere de parcare, prin instalarea de camere video şi/sau senzori în parcări conectate la aplicaţie, operaţiune programată a se încheia în acest an.
● Trafic Alert Bucureşti
Bucureştenii pot utiliza aplicaţia pentru a semnala, direct către Primăria Capitalei, neregulile întâlnite pe traseul utilizatorului care pot afecta buna circulaţie pe drumurile publice din Bucureşti: parcaje neregulamentare, drum în lucru nesemnalizat, semafor nefuncţional, groapă carosabil, groapă trotuar, indicator degradat, lucrări civile pe carosabil etc.
● Social Alert Bucureşti
Deservită prin intermediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, aplicaţia are rolul de facilita intervenţia echipajelor DGASMB în asistarea persoanelor aflate în dificultate pe raza Capitalei. Sesizările le poate face oricine are instalată aplicaţia şi are un cont înregistrat, fie că este un cunoscut sau nu al persoanei aflate în dificultate. Categoriile de sesizări ce pot fi semnalate sunt: persoane adulte fără adăpost, persoane cu handicap, tineri peste 18 ani care nu mai fac parte din sistemul de ocrotire a copiilor fără familie, vârstnic în situaţii de risc ridicat, femei victime ale violenţei.
„Aplicaţiile menţionate sunt primele dintre cele realizate în cadrul Strategiei Smart City a Capitalei, alte zeci de proiecte fiind în pregătire / implementare pe toate dimensiunile unui oraş inteligent: mediu, spitale, mobilitate, administraţie, siguranţă publică, mod de viaţă, oameni şi competenţe, economie smart etc.”, subliniază PMB.
Fiecare aplicaţie are propriul manual /ghid de utilizare, cu descrierea detaliată modului de folosire.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice