MyWIZ - Business în cloud
Primul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani va intra în circulație cu călători pe 20 noiembrie

Primul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani va intra în circulație cu călători pe 20 noiembrie

Telex » Știri 11 noiembrie, 9:46  

Trenul Coradia Stream, prima garnitură cumpărată de România în ultimii 20 de ani, a început probele de anduranță și va intra în circulație cu călători pe 20 noiembrie. Potrivit informațiilor transmise Agerpres de reprezentanții Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), trenul a plecat sâmbătă din București în prima cursă fără călători spre Brașov, efectuând probele necesare utilizării în serviciul comercial. Duminică a continuat programul de parcursuri de probă, pe ruta București - Brașov, fiind „botezat” de prima zăpadă din acest an.

„Dacă lucrurile merg bine, pe 20 noiembrie va fi pus în circulație cu călători. Deja săptămâna asta ar trebui să apară bilete spre vânzare”, a declarat, pentru Agerpres, președintele ARF, Ștefan Roșeanu.

Probele vor fi efectuate timp de 10 zile pe două dintre cele mai importante destinații: București - Brașov și București - Constanța.

Noul tren va continua testele luni și marți pe aceeași rută București - Brașov, iar de miercuri, 13 noiembrie, timp de patru zile, pe ruta București - Constanța, urmând să revină alte două zile pe ruta București - Brașov.

Trenul nou va fi operat de CFR Călători și va circula pe ruta București - Brașov.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziție încheiat în luna martie 2022. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat. Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.