Primul tren destinat Magistralei 5 a ajuns în depoul Metrorex; urmează verificarea și probele
Telex » Știri 26 aprilie, 10:00
Primul tren Metropolis din lotul celor 13 garnituri destinate Magistralei 5, produse de Alstom Transport, a sosit joi la Depoul Berceni, cu aproape un an întârziere, urmând să fie verificat și pregătit pentru etapele de probe și teste specifice, a anunțat Metrorex, informează Agerpres. Trenul cu indicativul 1402-2402 a fost denumit "Giurgiu".
"Odată ajuns în depoul Metrorex, noul tren «Giurgiu» va fi verificat și pregătit pentru etapele de probe și teste specifice. Probele și testele necesare omologării de către Autoritatea Feroviară Română a primului tren se vor realiza conform programului de testare și a reglementărilor de siguranță în vigoare. După finalizarea probelor și a obținerii omologării, trenul «Giurgiu» va parcurge 10.000 km, după care Metrorex va recepționa trenul produs de Alstom Transport SA și îl va pune în funcțiune cu călători", spune compania, într-un comunicat.
Trenul "Giurgiu" face parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, achiziționate pe baza contractului încheiat între Metrorex și Alstom Transport SA, în 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziție. Contractul are o valoare totală de 103.244.383,49 euro.
Trenurile au fost produse în Brazilia, iar primul tren ar fi trebuit să ajungă la București în luna iunie 2023, conform contractului. Noile trenuri Metropolis au prevăzute, conform specificațiilor din caietul de sarcini, dotări de ultimă generație, precum: camere de supraveghere interioare și exterioare cu înregistrare și transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane; afișarea direcției de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului; afișaje dinamice de tip LCD în interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamică a hărții traseului și alte anunțuri; sisteme de alarmare în caz de urgență, dotate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren și călători; locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv pentru utilizatorii scaunelor rulante; instalații de răcire și dezumidificare a aerului introdus prin ventilația forțată în fiecare vagon; lămpi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor; folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior și exterior.
Fiecare tren are în dotare câte șase vagoane și 216 locuri într-o dispunere longitudinală, iar capacitatea maximă este de 1.200 de pasageri.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică