CECCAR Business Magazine ❖ Nr. 35-36, 29 nov. - 12 dec. 2016 ❖ Curier legislativ |
a+
a-
|
---|---|
Guvernul a introdus Registrul public de evidență a salariaților, după modelul REVISAL
Executivul a decis săptămâna trecută, printr-o hotărâre pentru modificarea și completarea HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidență a salariaților, introducerea Registrului general de evidență a personalului plătit din fonduri publice, care va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV), informează un comunicat emis de Guvern. Astfel, potrivit sursei citate, pentru salariații din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul general de evidență a salariaților (Registrul privat), iar pentru persoanele plătite din fonduri publice, instituțiile și autoritățile vor folosi Registrul general de evidență a personalului plătit din fonduri publice (Registrul public). Actul normativ stabilește obligația fiecărei instituții și autorități publice de a înființa Registrul public, care va fi completat și transmis inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării/numirii salariaților săi. Acest registru va fi păstrat la sediul instituției/autorității publice și va cuprinde elementele de identificare a tuturor angajaților: data angajării/numirii, funcția, salariul, sporurile și cuantumul acestora, perioada și cauzele de suspendare a raportului de muncă sau de serviciu, perioada detașării și data încetării exercitării funcției. Pentru transmiterea datelor din Registrul privat/public de către angajatori, MMFPSPV va achiziționa sau va dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic. Până la data realizării noului sistem informatic, procedura de transmitere a datelor în Registrul public va fi stabilită prin ordin al ministrului muncii, urmând ca, în termen de 10 zile de la publicarea acestuia în Monitorul Oficial, instituțiile/autoritățile să transmită datele cu privire la toate categoriile de personal plătit din fonduri publice. Prin excepție, instituțiile/autoritățile de apărare, ordine publică și siguranță națională vor furniza date în Registrul public doar pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Muncii, asigurându-se măsurile de protecție a datelor cu caracter personal și respectarea legislației privind protecția informațiilor clasificate. Potrivit reprezentanților Executivului, la data realizării noului sistem informatic va fi emis un nou ordin al ministrului muncii privind procedura de transmitere a datelor în Registrul privat/public, comună pentru toți angajatorii privați și instituții/autorități publice. Totodată, MMFPSPV, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) vor realiza interoperabilitatea între sistemele informatice pe care le dețin. Ministerul Muncii va avea acces și la bazele de date deținute de alte autorități/instituții publice privind evidența populației, declarațiile și înregistrările fiscale, evidența angajatorilor înregistrați în Registrul Comerțului sau la Ministerul Finanțelor Publice. Alte prevederi ale actului normativ adoptat de Guvern se referă la:
Potrivit Executivului, modificarea și completarea HG nr. 500/2011 au fost necesare pentru a avea o evidență clară a salariilor în plată ale personalului plătit din fonduri publice. |