Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Procedura de publicare a contribuabililor bun-platnici, oficializată

Procedura de publicare a contribuabililor bun-platnici, oficializată

Numărul 43, 2-8 nov. 2022  »  Curier legislativ

A fost publicat în Monitorul Oficial nr. 1.058 din 1 noiembrie 2022 Ordinul ANAF nr. 1.923/2022 privind Procedura de publicare a listei contribuabililor care nu înregistrează obligații restante.

După cum a informat Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), într-un comunicat, instituția va publica trimestrial, până în ultima zi a primei luni din trimestrul următor celui de raportare, lista contribuabililor, persoane juridice, care și-au declarat și achitat la scadență obligațiile fiscale de plată și care nu figurează în evidențele fiscale cu obligații bugetare restante.

Pentru întocmirea listei se au în vedere următoarele condiții ce trebuie îndeplinite cumulativ de către contribuabili:

a) sunt depuse, pe perioada de prescripție a dreptului de a stabili obligații fiscale, toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data întocmirii listei. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;
b) au achitate la scadență/termenul de plată prevăzut de lege obligațiile fiscale principale și accesorii, în trimestrul pentru care se realizează publicarea listei;
c) nu înregistrează obligații bugetare restante la data întocmirii listei.

Potrivit procedurii citate, nu fac obiectul publicării în această listă contribuabilii care au fost declarați în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerțului, potrivit legii, sau care au fost declarați inactivi potrivit dispozițiilor art. 92 din Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Denumirea persoanelor juridice și codul de identificare fiscală vor fi informațiile incluse în listă, iar la realizarea acesteia vor fi avute în vedere informațiile referitoare la obligațiile bugetare înregistrate în evidențele fiscale ale contribuabililor persoane juridice, existente la nivelul organelor fiscale.

În cazul contribuabililor care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se vor verifica condițiile menționate mai sus atât pentru activitatea proprie, cât și pentru sediile secundare ale acestora. În acest caz, lista va cuprinde contribuabilii care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal potrivit legii, fără a mai fi menționate sediile secundare ale acestora.

Potrivit ANAF, din categoria contribuabililor care sunt cuprinși în listă fac parte și contribuabilii care se încadrează în situațiile prevăzute la art. 157 alin. (2) și (3) din Codul de procedură fiscală, inclusiv cei care beneficiază de înlesniri la plată acordate potrivit legii, care se află în derulare.

„Având în vedere faptul că pentru o parte dintre obligațiile declarative nu există un termen clar de depunere a declarației (ex. declarația de accize se depune la autoritatea competentă în termen de 5 zile calendaristice de la data eliberării pentru consum, potrivit art. 346 alin. (3) din Codul fiscal – data cunoscută doar de către contribuabil), condiția de declarare se verifică la data întocmirii listei, respectiv dacă până la această dată sunt depuse toate declarațiile, conform vectorului fiscal, indiferent de termenul legal de declarare”, se arată în comunicatul citat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.