Producătorii din ariile protejate își pot înregistra produsele sub un nou brand
Telex » Știri 5 iunie 2020
Ministerul Mediului a lansat, astăzi, 5 iunie, de Ziua Mondială a Mediului, o nouă marcă înregistrată pentru produsele din ariile naturale românești, informează Mediafax. Astfel, potrivit unui comunicat al ministerului de resort, marca înregistrată „Produs în Arie Naturală Protejată” este destinată produselor care își au circuitul de producție în orice arie naturală protejată din țară. 1200 de producători din România vor să solicite deja dreptul de utilizare a mărcii înregistrate, au anunțat reprezentanții ministerului.
În țară există 1.574 de arii naturale protejate, zone în care locuiesc peste două milioane de români. Printre produsele care pot fi reunite sub noua marcă se numără brânzeturi românești, sucuri naturale, ceaiuri din plante medicinale, vin sau pălincă tradițională, ii sau servicii turistice.
De asemenea, până la finalul lunii septembrie, Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate va deschide un magazin online care va vinde toate produsele care solicită și obțin dreptul de folosire a noii mărci înregistrate. „Sper că, o dată cu ideea noastră, tot mai mulți români care trăiesc în ariile naturale protejate să fie impulsionați de acest nou instrument economic și de piața pe care o deschidem să-și dezvolte afaceri. Să producă alimente de calitate sau produse tradiționale în ariile noastre protejate. Vrem să dăm valoare acestui brand, așa încât produsele marcate cu Arie Naturală Protejată să fie cumpărate de români, dar să ajungă și pe mesele europenilor”, a declarat Costel Alexe, ministrul Mediului.
Producătorii români vor putea obține dreptul de folosire a acestei mărci după ce solicită acest lucru la Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate și parcurg un proces de auditare locală a produsului.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice