Program de acțiune pentru IMM-uri la nivel european
Numărul 20-21, 30 mai - 12 iunie 2017 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a prezentat o serie de propuneri formulate de rețeaua de reprezentanți ai întreprinzătorilor pentru completarea Small Business Act (SBA) – legea privind întreprinderile mici. SBA este, în fapt, piatra de temelie a actualelor politici europene în domeniu. Actualizată în anul 2011, aceasta oferă obiective și îndrumări factorilor de decizie la nivel european și la nivelul statelor membre.
„Rețeaua de reprezentanți ai IMM-urilor a decis să completeze SBA cu Programul de acțiune pentru IMM-uri printr-o analiză a situației actuale și a principalelor provocări pentru IMM-urile europene. Cele mai importante subiecte vizează digitalizarea și economia colaborativă”, precizează CNIPMMR, într-un comunicat.
Prezentăm, în continuare, recomandările formulate de reprezentanții IMM-urilor, propuneri care au în vedere mai multe aspecte:
- Maximizarea oportunităților disponibile prin Programul privind o reglementare adecvată și funcțională (REFIT);
- Promovarea unei mai mari transparențe și parteneriat pentru rețeaua de reprezentanți ai IMM-urilor cu Comitetul de Examinare a Reglementărilor;
- Identificarea domeniilor împovărătoare pentru IMM-uri și încurajarea amplificării contribuțiilor naționale la consultările Comisiei UE;
- Stabilirea țintelor de reducere în domeniile deosebit de împovărătoare cu reglementări;
- Continuarea monitorizării progresului înregistrat în zonele de diminuare a birocrației;
- Susținerea implementării în zonele transfrontaliere a principiului only once.
- Introducerea principiului Think Small First („Gândiți mai întâi la scară mică” – n.r.) în cadrul acordurilor comerciale la nivelul UE;
- Crearea mecanismelor instituționale pentru participarea eficace a comunității IMM-urilor la politica comercială europeană;
- Crearea punctelor de acces unice la informațiile privind regulile și reglementările aplicabile pe piețele externe;
- Creșterea sinergiilor dintre stakeholderii relevanți la amplificarea internaționalizării IMM-urilor la nivelul UE și al statelor membre;
- Evaluarea obstacolelor în cadrul utilizării pe scară largă a Testului IMM și asigurarea unor ghiduri de implementare mai bune;
- Luarea în considerare a programelor finanțate de UE în vederea asigurării pe scară largă de suport pentru IMM-uri.
- Menținerea Factorului de Susținere al IMM-urilor pentru împrumuturile bancare la nivelul UE și al statelor membre;
- Transformarea legislației europene privind politica de ajutoare de stat în forme mai puțin restrictive pentru metodele inovatoare de finanțare pentru IMM-uri;
- Fortificarea instituțiilor de garantare pentru a facilita accesul IMM-urilor la finanțare;
- Reducerea barierelor de reglementare pentru a stimula finanțarea alternativă la nivelul zonelor transfrontaliere;
- Înființarea unui Fond de Fonduri pentru finanțarea alternativă a capitalului de risc și a datoriilor IMM-urilor;
- Crearea unui grup de experți în domeniul finanțării alternative pentru a oferi inspirație și îndrumare;
- Îmbunătățirea și consolidarea activităților Rețelei Europene de Microfinanțare;
- Creșterea cunoștințelor privind impactul activităților de microfinanțare și analizarea nevoii de microfinanțare pentru grupul-țintă de IMM-uri avut în vedere;
- Constituirea de modele de finanțare pe termen lung, stabile și accesibile pentru furnizorii de microfinanțare, punând în aplicare o monitorizare mai atentă a performanțelor acestora, financiare și socioeconomice.
- Susținerea înființării unui Centru European pentru Educație Întreprenorială;
- Crearea unui Grup de Educație Întreprenorială în cadrul rețelei de ambasadori UE pentru IMM-uri;
- Înființarea, cu statut juridic oficial, a unor mecanisme de cercetare științifică de înaltă calitate, de instrumente și mijloace de partajare (împărțire) a cunoștințelor privind educația întreprenorială între țările membre UE;
- Impulsionarea puternică a cooperării transfrontaliere a start-up-urilor de ecosisteme în UE;
- Asigurarea de finanțări pentru întreprinzătorii aflați în dificultate;
- Creșterea gradului de conștientizare a importanței transferurilor de întreprinderi și îmbunătățirea diseminării bunelor practici între statele membre;
- Monitorizarea și revizuirea mediului juridic, administrativ și fiscal pentru transferurile de afaceri între întreprinzători;
- Încurajarea Eurostat să colecteze date exacte anuale privind situația transferurilor de afaceri în UE.
- Acordarea de sprijin financiar pentru IMM-urile care se implică în educație și formare profesională;
- Promovarea valorii egale a formării prin școli profesionale și prin educație universitară și creșterea gradului de conștientizare a beneficiilor muncii;
- Stabilirea unei metodologii comune pentru o perspectivă pe termen lung a locurilor de muncă și a competențelor în fiecare sector, pentru a anticipa nevoile de instruire și de locuri de muncă ale IMM-urilor;
- Folosirea Fondului Social European pentru a finanța formarea competențelor digitale pentru IMM-uri;
- Utilizarea schimbului celor mai bune practici pentru a identifica modalități inovatoare de a furniza și adapta abilități digitale pentru proprietarii de afaceri mai în vârstă;
- Asigurarea unei finanțări adecvate și ușor accesibile pentru formare în zonele transfrontaliere;
- Stabilirea unei platforme europene cuprinzătoare privind calificările electronice pentru a sprijini schimbul de informații;
- Susținerea dezvoltării instrumentelor de încredere (sigure) pentru a recunoaște abilitățile și calificările individuale ale refugiaților.
- Sprijinirea înființării unei infrastructuri de bandă largă;
- Elaborarea unui cadru internațional de reglementare;
- Crearea unui ghid pentru începători în vederea digitalizării IMM-urilor;
- Sprijinirea IMM-urilor în domeniul reglementărilor digitale;
- Utilizarea rețelei de ambasadori UE pentru IMM-uri pentru a împărtăși experiențe și a discuta despre elaborarea politicilor;
- Furnizarea de oportunități de partajare a bunelor practici pentru manageri de proiecte din statele membre, de exemplu, pentru dezvoltatorii de instrumente digitale de învățare.
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial