Programul Rabla 2020: Românii pot cumpăra și motociclete; un autovehicul electric trebuie păstrat cel puțin un an
Telex » Știri 12 februarie 2020
Românii vor putea cumpăra şi motociclete prin programul Rabla 2020 iar cei care vor achiziţiona un autovehicul electric nu vor putea vinde bunul pentru o perioadă de cel puţin un an, a anunţat ministrul interimar al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, citat de Agerpres. Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus vor avea, în acest an, un buget total de 545 de milioane de lei, din care 140 milioane lei doar pentru achiziţia de maşini electrice sau hibrid plug-in.
„Pentru Rabla Clasic investim un buget mai mare decât anul trecut, 405 milioane lei. Această sumă ne va permite să creştem la 60.000 numărul maşinilor uzate pe care le vom scoate din trafic. Românii care vor să fie pe lista celor 60.000 de beneficiari trebuie să ştie că valoarea primei de casare rămâne la 6.500 lei, aproximativ 1.350 euro. Această primă poate să crească cu încă 1.000 de lei dacă maşina nou cumpărată se înscrie în pragul de emisie de 96 grame de CO2. Am introdus un ecobonus nou în Rabla Clasic, valoarea lui fiind de 1.000 de lei adăugaţi la prima de casare, ce se poate cumula cu prima de casare în cazul în care maşina nouă cumpărată este una cu sistem GPL, mult mai puţin poluantă cu mediul înconjurător. Noutăţile nu se opresc aici. Am decis inclusiv creşterea ecobonusului pentru maşinile hibride convenţionale, cele care nu se încarcă la priză, de la 1.700 de lei la 2.500 de lei”, a spus Costel Alexe.
Acesta a menţionat, totodată, că pentru cumpărarea unei motociclete prin Programul Rabla Clasic, valoarea voucherului va fi de 3.500 de lei, în schimbul casării unui autovehicul uzat. „Suma maximă care poate fi decontată din costurile unei maşini prin Rabla Clasic este de 2.000 de euro în cazul în care maşina nouă respectă regulile a două ecobonusuri. De exemplu, dacă un român va alege să cumpere o maşină hibrid convenţională cu un grad de emisie de 96 de grame de CO2 i se va deconta din costul total al maşinii 2.000 de euro. Cu alte cuvinte, ecobonusurile vor putea fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare, aşa cum am explicat. Rabla Clasic mai vine cu o noutate: posibilitatea de a achiziţiona motociclete. Este pentru prima dată când vom face acest lucru şi sperăm că vom satisface dorinţa a foarte mulţi români care au aşteptat această noutate. Şi în acest caz, trebuie casat un autovehicul vechi. Prima de casare pentru motociclete este de 3.500 lei. De ce 3.500 lei? Pentru că vrem să fie echitate între cumpărătorii de maşini şi cei de motociclete. Dacă la maşini decontăm în jur de 10% din valoarea autovehiculului nou, am vrut să păstrăm aceeaşi proporţie şi la motociclete, acestea fiind ceva mai ieftine decât autovehiculele”, a subliniat ministrul.
În privinţa Programului Rabla Plus din acest an, bugetul va creşte cu 45% faţă de 2019, până la 140 de milioane de lei, intenţia fiind aceea de a stimula folosirea maşinilor electrice în traficul urban. „Programul Rabla Plus, prin care stimulăm transportul cu emisii zero sau aproape de zero vine cu noutăţi. Pentru anul acesta avem cel mai mare buget de când există acest program, adică 140 de milioane de lei, creştere de 95 de milioane lei faţă de cât a fost în 2019. Nu întâmplător am crescut acest buget, pentru că vrem cât mai multe maşini electrice în traficul urban din ţară. Deocamdată, maşinile electrice reprezintă mai puţin de 1% faţă de cele convenţionale. Păstrăm neschimbată cea mai mare primă de casare din Europa pentru maşinile electrice, 10.000 de euro pentru full electric şi circa 4.500 de euro pentru maşinile hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cu bugetul de anul acesta, 2.500 de români îşi pot cumpăra maşini full electric şi 400 de români hibride plug-in”, a declarat Costel Alexe.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice