Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Programul România educată

Programul România educată

Numărul 15-16, 25 aprilie - 8 mai 2017  »  Prim-plan decizional

Președinția va constitui șapte grupuri de lucru pentru elaborarea strategiilor în domeniile educației și cercetării

Proiectul România educată intră în a doua etapă, prin constituirea, de către Administrația Prezidențială, a șapte grupuri de lucru pe teme care au întrunit un nivel ridicat de interes în dezbaterile anului 2016. Informația a fost furnizată de Ligia Deca, consilier de stat în Departamentul Educație și Cercetare din Administrația Prezidențială.

Temele aferente celor șapte grupuri de lucru sunt:
  • cariera didactică (grupul va discuta condiția cadrului didactic în sistemul de învățământ, sistemul de formare a cadrelor didactice, parcursul profesional și managementul carierei, politicile de salarizare, precum și evaluarea acestora);
  • profesionalizarea managementului educațional (grupul va dezbate modul în care managementul educațional poate fi reformat pentru a garanta o autonomie reală și orientată spre rezultate în școlile și universitățile românești);
  • echitatea sistemului educațional (grupul va discuta acele aspecte ale sistemului educațional care contribuie la rezultate echitabile pentru toți cei care au dreptul să acceseze acest sistem);
  • învățământul profesional și tehnic (grupul va dezbate structura și rolul sistemului de învățământ profesional și tehnic, inclusiv relația cu mediul economic și posibilitatea extinderii sistemului educațional în regim dual);
  • educația timpurie (grupul va dezbate rolul educației timpurii, precum și posibile măsuri pentru extinderea accesului la educație preșcolară și ante-preșcolară);
  • autonomie, calitate și internaționalizare în învățământul superior (grupul va dezbate căi pentru dezvoltarea bunei guvernanțe universitare în contextul globalizării și internaționalzării educației. Vor fi acoperite o serie de subiecte care țin de buna guvernare universitară, inclusiv autonomia, calitatea și politicile de finanțare. Suplimentar, se va discuta rolul cooperării internaționale în schimbarea abordărilor din procesul educațional și din cercetare, precum și în creșterea calității educației);
  • evaluările elevilor și studenților (grupul va dezbate rolul evaluărilor în procesul educațional, inclusiv modul în care acestea reflectă progresul real al elevului/studentului, precum și obiectivele de învățare setate prin intermediul curriculei).

În aceste grupuri sunt invitați să participe: organizații nonguvernamentale cu o activitate relevantă pentru tema abordată, reprezentanți ai partenerilor sociali (sindicate ale cadrelor didactice și structuri asociative ale elevilor, studenților și părinților), delegați ai Consiliului Național al Rectorilor, asociații de instituții de învățământ preuniversitar sau ale furnizorilor de formare profesională, precum și reprezentanți din diverse instituții publice cu atribuții semnificative în domeniu.

Strategiile elaborate de grupurile de lucru vor contribui la realizarea unei propuneri comune a Administrației Prezidențiale și a societății civile.

Reamintim că România educată, proiectul național inițiat de președintele României, este menit să susțină reașezarea societății pe valori, dezvoltarea unei culturi a succesului bazate pe performanță, muncă, talent, onestitate și integritate. În acest sens, în perioada 2016-2018, Administrația Prezidențială derulează o amplă dezbatere publică privind educația și cercetarea din România, structurată – potrivit Administrației Prezidențiale – în trei etape:
  • Prima etapă (2016-2017) a presupus opt consultări cu privire la viziunea și obiectivele de țară pentru educație și cercetare (dezbateri regionale), dezvoltarea și diseminarea unui chestionar online, 35 de evenimente de consultare organizate de terți etc.;
  • A doua etapă (2017-2018) pornește de la elementele de viziune identificate în etapa anterioară, pentru a continua consultarea cu privire la strategia pentru educație și cercetare la orizontul 2018-2030;
  • A treia etapă (2018) va presupune finalizarea rezultatelor proiectului: o viziune de țară și obiectivele naționale în ceea ce privește educația și cercetarea din România pentru următorii 12 ani (2018-2030); o strategie pentru sectorul educație și cercetare la orizontul 2018-2030; o serie de propuneri de politici publice pe temele desemnate ca fiind prioritare în cadrul proiectului, care vor include și elemente privind guvernanța sistemului de educație și cercetare.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.