Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Proiect MF privind corelarea recentelor modificări aduse Legii contabilității cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile

Proiect MF privind corelarea recentelor modificări aduse Legii contabilității cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile

Numărul 10, 15-21 mar. 2023  »  Curier legislativ

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, în transparență decizională, un proiect de ordin pentru modificarea și completarea unor reglementări privind documentele financiar-contabile, în contextul recentelor modificări aduse prevederilor Legii contabilității nr. 82/1991. MF menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că, până la emiterea Legii nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilității nr. 82/1991, atât Legea contabilității, cât și reglementările emise în aplicarea acesteia prevedeau o durată de păstrare a documentelor financiar-contabile între 5 și 50 de ani. Durata de 50 ani se referea la statele de salarii. Prin Legea nr. 195/2022 prevederile referitoare la păstrarea statelor de salarii au fost completate în sensul că „începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligația legală de a depune declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, la Agenția Națională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani”. Ulterior, prin Legea nr. 36/2023 pentru modificarea Legii contabilității nr. 82/1991, precum și a OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal au fost reformulate integral prevederile referitoare la păstrarea tuturor documentelor financiar-contabile, nu doar a statelor de salarii. Astfel, conform actualelor prevederi ale art. 25 din Legea contabilității: „Registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 timp de 5 ani calculați de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salarii.”

Ca o consecință a modificărilor aduse prevederilor Legii contabilității nr. 82/1991, prin noul proiect de Ordin publicat pe site-ul MF se propune corelarea lor cu cele cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.