MyWIZ, secretul contabililor de succes
Proiect MF privind prelungirea termenului de acordare a asistenței realizate de organul fiscal local în colaborare cu organul fiscal central în vederea completării și/sau depunerii declarației unice

Proiect MF privind prelungirea termenului de acordare a asistenței realizate de organul fiscal local în colaborare cu organul fiscal central în vederea completării și/sau depunerii declarației unice

Numărul 27-28, 28 iul. - 10 aug. 2021  »  Curier legislativ

Ministerul Finanțelor a elaborat un proiect de Ordin pentru modificarea articolului 5 alineatul (1) din Procedura de acordare a asistenței realizate de organul fiscal local în colaborare cu organul fiscal central în vederea completării și/sau depunerii, precum și transmiterii declarației unice privind impunerea veniturilor persoanelor fizice, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice și viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice nr.1938/4735/2018. Proiectul este publicat pe site-ul instituției, pentru consultare. Inițiatorii menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, potrivit art. 103 alin. (11) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, organul fiscal local (structurile de specialitate din cadrul autorităților administrației publice locale cu atribuții de administrare a creanțelor fiscale), în colaborare cu organul fiscal central, acordă asistență în vederea completării și/sau depunerii declarației unice privind impunerea veniturilor persoanelor fizice pentru contribuabilii care au domiciliul fiscal în localitatea în care își are sediul organul fiscal local și nu există o unitate teritorială a ANAF.

În acest sens, organul fiscal central se deplasează la sediul organului fiscal local, astfel încât cel puțin o zi pe săptămână, la nivelul fiecărei unității administrativ-teritoriale, să fie prezent un funcționar cu atribuții de asistență din cadrul organului fiscal central sau un alt funcționar din cadrul organului fiscal central, de la 15 ianuarie până la 15 martie. Termenul de 15 martie a fost corelat cu termenul de depunere a declarației unice.

Ulterior, prin Legea nr.296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal s-a stabilit ca termen de depunere a declarației unice, data de 25 mai a anului următor celui de realizare a veniturilor.

În consecință – precizează reprezentanții MF – se impune ca și acordarea asistenței în vederea completării și/sau depunerii declarației unice să fie prelungită până la termenul de depunere a declarației unice, prevăzut de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

În acest context, în proiect se stipulează: „Organul fiscal central stabilește lista cu persoana/persoanele care va/vor colabora cu organul fiscal local în vederea acordării asistenței privind completarea și/sau depunerea, precum și transmiterea declarației unice, precum și un calendar în care persoanele desemnate se deplasează la sediul organului fiscal local în acest scop, astfel încât cel puțin o zi pe săptămână, la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale, să fie prezent un funcționar cu atribuții de asistență din cadrul organului fiscal central sau un alt funcționar din cadrul organului fiscal central, de la data de 15 ianuarie și până la împlinirea termenului de depunere a declarației unice, prevăzut de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare”.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.