Proiectul tehnic aferent Reformei activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, în consultare publică
Telex » Știri 18 decembrie 2023
Inspecția Muncii a lansat în consultare publică Proiectul tehnic aferent Reformei activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Potrivit unui comunicat al instituției, obiectivul general al proiectului îl reprezintă reforma activității de bază a Inspecției Muncii, prin modernizarea și eficientizarea activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă. „Obiectivul va fi atins prin modernizarea infrastructurii digitale care să contribuie la creșterea gradului de transparentizare a activității instituției, a gradului de integrare cu instituțiile publice partenere, la reducerea birocrației și la oferirea unor servicii digitale de înaltă calitate cetățenilor, salariați și angajatori”, se menționează în comunicat.
Reforma activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă va permite: ▪ planificarea, pregătirea și realizarea activității de control, inclusiv înregistrarea și comunicarea către angajator a tuturor documentelor rezultate în mod securizat, prin folosirea semnăturii electronice; ▪ gestiunea documentelor și notificărilor în ceea ce privește relațiile de muncă și sănătate și securitate în muncă, prin implementarea fluxurilor interne de documente și a unor interfețe intuitive și securizate destinate angajatorilor, evitându-se, astfel, necesitatea deplasării acestora la ghișeu; ▪ gestiunea centralizată a tuturor documentelor la nivel de instituție și interconectarea platformei nou-create cu platfomele ANAF, RECOM, REGES-ONLINE și Columbo, precum și la bazele de date ale altor instituții: ANAF- Declarația 112, ONRC, Evidența populației, ANOFM, ANPIS, CNPP, IGI; ▪ prelucrări pe criterii multiple, selectabile de către utilizator, pentru analiza și luarea deciziilor în baza informațiilor existente în sistemul informatic; ▪ comunicarea electronică a documentelor întocmite de inspectorii de muncă; ▪ comunicarea electronică, către organele fiscale, a proceselor verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, în vederea executării amenzilor aplicate; ▪ prelucrarea și analiza datelor colectate de către sistemele informatice ale Inspecției Muncii și alte sisteme informatice compatibile prin implementarea capabilităților de raportare și analiză vizuală a datelor; ▪ un modul pentru transmiterea sesizărilor și petițiilor, respectiv solicitarea informațiilor de interes public conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public.
Proiectul poate fi consultat AICI.
Cei interesați pot transmite propuneri, sugestii și opinii, în format editabil, la adresa de e-mail consultare.publica@inspectiamuncii.ro, până la data de 8 ianuarie 2024.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național