Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Proiectul unei noi reglementări privind transmiterea datelor de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale

Proiectul unei noi reglementări privind transmiterea datelor de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale

Numărul 7, 27 feb. - 5 mar. 2018  »  Curier legislativ

Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat pentru consultare, pe site-ul instituției, proiectul de ordin al președintelui ANAF pentru aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. lit. b) și c) din anexa nr. 11 la normele metodologice aprobate prin HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, către Agenția Națională de Administrare Fiscală.

 ANAF precizează, în Referatul de aprobare, că obligația de a transmite datele revine utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare și se aplică începând cu data de 1 august 2018, în conformitate cu prevederile Art. IV din HG nr. 804/2017 privind modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003.

Datele care urmează a fi transmise, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, sunt:

a) datele din bonul fiscal structurate conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c) din anexa nr. 11 la normele metodologice aprobate prin HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

b) datele din raportul fiscal de închidere zilnică prevăzute la art. 64 alin. (2), (3), (4), (5), respectiv alin. (6), după caz, din normele metodologice;

c) informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcționării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum și cu privire la repunerea în funcțiune/reconectarea aparatului.

Prin perioadă de raportare se înțelege luna calendaristică.

ANAF precizează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că transmiterea datelor se realizează prin parcurgerea a trei pași:

1) fișierele XML prevăzute în Secțiunea II.3 sau Secțiunea II.1, II.2 sau II.4, după caz, respectiv cele prevăzute în secțiunile II.5–II.8, precum și fișierul registru prevăzut în Secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la Ordinul președintelui ANAF nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevăzute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fișierelor prevăzute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, precum și categoriile de URL-uri utilizate în schimbul de informații cu sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern;

2) prin intermediul programului de asistență pus la dispoziție pe portalul ANAF, fișierele XML sunt validate și atașate unui fișier PDF;

3) fișierul PDF cu XML atașat, semnat cu certificat digital calificat, se comunică organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

„În conformitate cu prevederile art. 59 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, întrucât există utilizatori care dețin mai multe dispozitive fiscale decât cele folosite în activitatea curentă, o parte dintre acestea fiind, spre exemplu, depozitate pentru a fi utilizate în perioadele aglomerate, introducerea «declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate» vizează obținerea informațiilor necesare instituției în cadrul proceselor de analiză într-o modalitate facilă din punctul de vedere al contribuabilului. Aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate sunt acele aparate care nu au fost utilizate în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele menționate mai sus. Declarația completată, semnată cu certificat digital calificat, se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparate de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

Proiectul actului normativ creează cadrul legislativ pentru colectarea datelor în perioada cuprinsă între data de 1 august 2018 și momentul implementării sistemului informatic național de supraveghere și monitorizare, simultan cu optimizarea resurselor, atât din perspectiva administrației fiscale, cât și a contribuabililor. Pentru atingerea acestor obiective, sunt prevăzute proceduri simplificate și nebirocratice, care facilitează conformarea voluntară, precum utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanță și posibilitatea de a furniza informații cu privire la aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate, prin intermediul unei declarații usor de completat și de transmis”, subliniază ANAF. 

Proiectul de ordin al președintelui ANAF pentru aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și c) din anexa nr. 11 la normele metodologice aprobate prin HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și documentele însoțitoare, pot fi consultate pe site-ul ANAF, secțiunea Transparență decizională.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.