Proporția tinerilor care nu învață și nici nu lucrează a scăzut atât în UE, cât și în România
Numărul 25-26, 27 iun. - 9 iul. 2024 » Analize și sinteze
Mai mult de o zecime (11,2%) dintre tinerii (15-29 ani) din Uniunea Europeană nu erau ocupați, în educație sau formare, așa-numiții NEETs, în anul 2023, iar în rândul statelor membre această proporție variază între 4,8% în Țările de Jos și 19,3% în România, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. Comparativ cu situația din 2022, proporția tinerilor care nu învață și nici nu lucrează a scăzut cu 0,5 puncte procentuale atât în UE (de la 11,7% până la 11,2%) cât și în România (de la 19,8% până la 19,3%).
Datele Eurostat mai arată că, în 2023, o treime dintre statele membre erau sub ținta propusă pentru anul 2030, o proporție a NEETs de 9%, respectiv: Țările de Jos (4,8%), Suedia (5,7%), Malta (7,5%), Slovenia (7,8%), Luxemburg (8,5%), Irlanda (8,5%), Danemarca (8,6%), Germania (8,8%) și Portugalia (8,9%).
În majoritatea statelor membre sunt diferențe între proporția de NEETs în rândul tinerelor și tinerilor. Anul trecut, 12,5% dintre tinerele cu vârsta între 15 și 29 de ani din UE erau NEETs, în timp ce în rândul tinerilor proporția era de 10,1%.
În ambele cazuri, Țările de Jos au cea mai mică proporție de NEETs: 4% în rândul tinerilor și 5,6% în rândul tinerelor.
În contrast, cea mai mare proporție de NEETs în rândul tinerilor se înregistra în Grecia (14,8%), iar în rândul tinerelor se înregistra în România (24,8%).
De-a lungul ultimului deceniu, proporția de NEETs din UE a scăzut cu 4,9 puncte procentuale, de la 16,1% în 2013 până la 11,2% în 2023. Această proporție s-a redus constant în această perioadă, singura excepție fiind anul 2020 afectat de COVID, când proporția tinerilor care nu învață și nici nu lucrează a crescut până la 13,8%, de la 12,6% în 2019, după care a urmat o scădere până la 13,1% în 2021.
În rândul statelor membre, cea mai mare reducere a proporției de NEETs între 2013 și 2023 a fost înregistrată în Grecia (-12,5 puncte procentuale), urmată de Bulgaria (-11,9 puncte procentuale), Croația (-10,5 puncte procentuale), Irlanda (-10,3 puncte procentuale) și Spania (-10,2 puncte procentuale).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național