MyWIZ, secretul contabililor de succes
Punctul de contact unic electronic

Punctul de contact unic electronic

Numărul 28, 11-17 octombrie 2016  »  Direct de la sursă

Executivul a anunțat că toate informațiile și modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice sunt publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe), începând cu 4 octombrie. Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor în portal.

Reprezentanții Guvernului, ai ministerelor și ai Agenției pentru Agenda Digitală a României (care gestionează PCUe) s-au reunit recent la Palatul Victoria pentru a discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea și administrarea informațiilor din portal, modalitatea de comunicare și interacțiune cu cetățenii. Întâlnirea a marcat lansarea oficială a noului portal și finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituție în parte, metodele prin care vor fi publicate informațiile pe platformă și administratorii care vor răspunde de publicarea informațiilor.

În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la edirect.e-guvernare.ro, relansat într-o versiune îmbunătățită și performantă, se pot vizualiza și descărca informații cu privire la procedurile de obținere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluționare, formularele și actele normative care reglementează procedura. Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghișeu pentru depunerea lor.

PCUe va conține formularele, procedurile și legislația actualizate, astfel încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului și de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituției. În perioada următoare vor fi încărcate informațiile, iar utilizatorii vor putea să își exprime părerea cu privire la funcționalitățile platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacțiune ale cetățenilor cu administrația publică.

Reamintim că, din 2010, punctul de contact unic electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administrației, astfel încât cetățenii să vizualizeze, dar și să poată accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic. După șase ani, această platformă și-a modificat interfața, pentru a fi mai accesibilă și mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire și se află într-un stadiu avansat în ceea ce privește desemnarea administratorilor și a operatorilor, definitivarea conturilor și publicarea informației. Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor efectuați atât de către cetățean, prin crearea unui cont personal, cât și din partea instituțiilor, prin confirmarea primirii e-mailurilor, a documentelor și a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.