PwC: „Generația Z” e mai sceptică decât „milenialii” față de cumpărarea de produse ecologice, probabil din cauze financiare
Telex » Știri 10 august 2021
Tinerii cu vârste între 23 și 26 de ani („Generația Z”) reprezintă un segment de vârstă mult mai rezervat decât tinerii cu vârste între 27 și 32 de ani („milenialii”) în ceea ce privește achiziția de produse ecologice, probabil din cauza percepției primei categorii cu privire la costul acestor produse, potrivit unei analize a PwC, citată de Agerpresi. „În timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil în rândul milenialilor cu vârste între 27 și 32 de ani (circa 60% fiind interesați de produse ecologice și să cumpere de la companii care protejează mediul), cei din generația Z cu vârste între 23 și 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci când vine vorba despre sustenabilitate la cumpărături. Diferența de comportament dintre aceste generații ar putea fi explicată de percepția celor mai tineri că este mai costisitor sau mai dificil să cumperi produse bio, sănătoase și cu un impact minim asupra mediului”, conform sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse.
Deși tendința consumului de produse ecologice este în mod clar în creștere, unii clienți, în special tinerii cu vârste între 23 și 27 de ani, sunt sceptici și nu cunosc sau nu cred în conceptul de cumpărături sustenabile, invocând prețul mare, calitatea îndoielnică, disponibilitatea limitată sau lipsa timpului pentru a le căuta, se precizează în documentul PwC.
Prin urmare, producătorii și comercianții nu ar trebui să supraestimeze tendința consumului de produse ecologice, recomandă autorii analizei. „Deși mai mulți consumatori spun că sunt interesați de sustenabilitate, datele indică faptul că generația Z, în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opțiuni eco și bio mai accesibile și mai practice, este posibil ca aspirația consumatorilor să se transforme în acțiune”, se menționează în analiza PwC.
Cei mai interesați de transparența trasabilității și a originii unui produs sunt milenialii „maturi”, cu vârste cuprinse între 33 și 36 de ani, aproape două treimi dintre ei dorind să cunoască astfel de informații, conform PwC.
Astfel, mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel global au devenit mai interesați de produsele ecologice în timpul pandemiei, iar milenialii sunt cei mai atenți la impactul pe care îl au deciziile lor de cumpărare asupra mediului.
Aceasta reprezintă o schimbare de comportament de durată, produsă pe fondul pandemiei, care le-a lăsat oamenilor mai mult timp la dispoziție pentru a-și analiza modul de viață și implicațiile pe care activitățile lor zilnice, inclusiv cumpărăturile, le au asupra mediului înconjurător.
Această schimbare se observă comparând răspunsurile primite la ediția din 2019 a sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse: înainte de pandemie, doar 35% dintre respondenți alegeau produse sustenabile pentru a proteja mediul înconjurător, 37% căutau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul, iar 41% evitau pe cât posibil folosirea plasticului.
În schimb, ediția din acest an a analizei arată o creștere de între 10 și 20 de puncte procentuale a răspunsurilor afirmative la fiecare dintre aceste întrebări, subliniază PwC.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice