Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
PwC: Mașina personală rămâne principala preferință pentru mobilitate în UE; platformele alternative au perspective pozitive de revenire pe termen lung

PwC: Mașina personală rămâne principala preferință pentru mobilitate în UE; platformele alternative au perspective pozitive de revenire pe termen lung

Numărul 36, 28 sept. - 5 oct. 2021  »  Lumea în care trăim

Deși mașina personală va rămâne în topul preferințelor pentru mobilitate ale consumatorilor din Uniunea Europeană ca urmare a pandemiei, modalitățile alternative își vor reveni pe termen mediu și lung, cel mai puternic avans fiind estimat pentru platformele de car sharing și închirieri, potrivit raportului „The 2021 Digital Auto Report”, realizat de strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC. Astfel, cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri ar urma să crească de la 6% în acest an, la 10% în 2025 și la 21% în 2035. Mai afectate de pandemie, platformele de mobilitate ride sharing (precum Uber, Bolt) își vor reveni mai greu, urmând să crească de la 2% în 2021, la doar 3% în 2025 și apoi la  7% în 2035. Utilizarea mașinii personale ar urma să scadă de la 92% în acest an, la 87% în 2025 și 72% în 2035, relevă autorii studiului.

„Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA (Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile – n.r.), o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.

Spre exemplu, în Germania, tot mai puțini consumatori planifică să utilizeze modalitățile alternative de mobilitate precum taxi, platformele de ride sharing și transportul în comun, chiar și după pandemie, și vor folosi mai mult mașina personală, bicicleta sau vor merge pe jos.

Parcul auto european va stagna. În lumina schimbărilor aduse de pandemie, parcul auto din Europa va stagna (-0,6%) până în 2035, la 281 milioane vehicule, după ce în ediția anterioară a raportului fusese estimată o scădere de 1,2%.

Piața auto „verde” se află într-un punct de inflexiune în Europa, determinată de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări). Astfel, vânzările de mașini electrice noi ar urma să atingă 27% din totalul vânzărilor de autovehicule noi până în 2025 și 78% în 2035.

Potrivit raportului, construirea lentă a infrastructurii de încărcare va deveni în curând cel mai mare obstacol de creștere.

Prima parte a raportului „Digital Auto Report 2021”, realizat de strategy&, este un sondaj global al consumatorilor din SUA, UE și China (3.000 de respondenți) și Japonia (1.000 de respondenți).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.