Radu Hanga (BVB): România, pe locul 87 la nivel mondial din punct de vedere al emisiilor de carbon
Telex » Știri astăzi, 10:10
România se afla în 2023 pe locul 87 la nivel mondial din punct de vedere al emisiilor de carbon, cu 3,7 tone de carbon pe cap de locuitor, iar în Europa se află printre țările care au un nivel scăzut al emisiilor de carbon, a explicat, la un eveniment de specialitate, Radu Hanga, președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București, citat de Agerpres. „În 2023, la nivel global suntem pe locul 87, cu 3,7 tone de carbon pe cap de locuitor. Campionii la nivel global, adică cei care poluează cel mai puțin, pe locul 208 este Republica Democrată Congo, cu 0,04 tone pe cap de locuitor. Campioana în Europa este Albania, cu 1,5 tone de carbon pe cap de locuitor. Mai jos decât România în Europa sunt trei țări: Albania, Lituania și Suedia”, a spus Radu Hanga, la conferința „The Lit Boardroom - abordarea principalelor provocări ale consiliilor de administrație de astăzi”, eveniment organizat de Asociația Administratorilor Independenți (AAI) și Chapter Zero România.
El a menționat că din punct de vedere al cifrelor trăim în una dintre țările cele mai sustenabile la nivel european din punct de vedere al emisiilor de carbon. Pe cale de consecință trăim într-o țară cu companiile cele mai sustenabile.
Potrivit lui Radu Hanga, Europa este campioană la sustenabilitate. La nivel global, există active aflate sub administrare în fonduri cu componentă de sustanebilitate de peste 3 trilioane de dolari. Din cele 3 trilioane, peste 2,5 trilioane de dolari sunt în Europa și 300 de miliarde de dolari sunt în Statele Unite.
„Eu nu cred că o companie și-a construit afacerea fără să se uite la clienții ei, fără să se uite la toate părțile interesate din jurul ei. Cred că noi acum începem să discutăm despre asta. Toate companiile care sunt pe piață, toate companiile care au reușit să se dezvolte au fost sustenabile și sustenabilitatea a însemnat pe de o parte profit pentru acționari, pe de altă parte a presupus și o față orientată spre mediul din jurul companiei, spre consumatori, spre societate. Sunt lucruri care fac parte din viața unei companii și au făcut dintotdeauna parte din viața unei companii”, a spus Radu Hanga.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale