Raport: 66% dintre managerii români susțin că transformarea digitală în business este un proces continuu de adaptare
Numărul 7, 26 febr. - 4 mar. 2019 » Conectarea la era digitală
Două treimi (66%) dintre managerii de companii din România cu cifră de afaceri de până la 5 milioane de euro sunt de acord cu faptul că transformarea digitală în mediul local de business reprezintă un proces continuu de adoptare și adaptare, relevă „Raportul de digitalizare a pieței de business din România (2018, 2017)”, întocmit de compania de cercetare de piață, Ipsos, și Internet & Mobile World (IMWorld), proiect al grupului Universum Events, informează Agerpres. Conform documentului, liderii în asimilarea și implementarea tehnologiilor digitale în companiile românești sunt angajații din departamentele de IT și marketing, urmați de CEO și managementul companiei, în comparație cu alte țări din Europa, precum Franța, Germania, Regatul Unit al Marii Britanie, unde procesul de digitalizare începe cu CEO și managementul companiilor și este extins către angajați.
Datele centralizate arată că aproximativ 60% dintre respondenți consideră că procesul de digitalizare în companiile în care lucrează este mai degrabă unul autodidact, în timp ce peste 89% dintre cei chestionați au observat creșterea interesului top managementului față de asimilarea sistemelor digitale și implementarea lor în beneficiul companiilor pe care le conduc.
De asemenea, impactul pozitiv al digitalizării se observă în creșterea gradului de dezvoltare de soluții digitale custom (29%), care depășește cu două puncte procentuale achiziționarea de tehnologii digitale implementate la scară largă în diferite industrii la nivel mondial.
Întrebați despre gradul de maturitate digitală a companiei în care activează, 30% dintre respondenți consideră că mediul profesional în care își desfășoară activitatea este în stadiul de „evaluator digital”. În plus, unu din doi angajați cu funcție de management este de părere că impactul pe care îl va produce digitalizarea în companiile din România este un demers disruptiv în activitatea businessului.
Cercetarea de specialitate dezvăluie că aproximativ 50% dintre respondenți consideră că organizația în care activează este aproape de conceptul de „Companie digitală ideală”, iar peste 80% dintre aceștia spun că s-a intrat deja în era digitală.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice