Raport: Apple a devenit primul brand din lume evaluat la un trilion de dolari
Numărul 25-26, 27 iun. - 9 iul. 2024 » Analize și sinteze
Apple a devenit zilele trecute primul brand din lume de un trilion de dolari, potrivit clasamentului celor mai valoroase branduri globale, lansat de Kantar. Clasamentul BrandZ din acest an subliniază rezistența mărcilor de top, valoarea totală a brandurilor globale din Top 100 revenind pe o creștere de 20%, ajungând la 8.300 miliarde de dolari, aproape de maximumul de 8.700 de miliarde de dolari atins în 2022, conform unui comunicat citat de Agerpres. De la lansarea BrandZ din 2006, valoarea cumulată a brandurilor globale din Top 100 a crescut cu 474%. Pragul pentru ca o marcă să poată intra în Top 100 a crescut cu 354%, de la 4 miliarde de dolari, până la 19 miliarde de dolari în prezent. Deținând prima poziție pentru al treilea an consecutiv, Apple le are alături, în fruntea clasamentului, pe Google, Microsoft și Amazon, grupul reflectând locul extrem de important pe care îl are tehnologia în viața de zi cu zi.
McDonald's își păstrează, de asemenea, poziția în top cinci, succesul său fiind susținut de inovația continuă, inclusiv prin utilizarea inteligenței artificiale (AI) pentru meniurile dinamice proiectate pe panouri digitale și pentru predicția comenzilor, demonstrând modul în care mărcile din sectoarele din afara tehnologiei explorează, de asemenea, inteligența artificială pentru a stimula creșterea.
Ilustrând puterea pe care o arată deja AI-ul în viața de zi cu zi, NVIDIA urcă 18 locuri până pe locul 6 în clasamentul din 2024, cu o creștere a valorii mărcii de 178%. Facebook revine în Top 10 după o absență de un an, în timp ce Oracle intră în Top 10 pentru prima dată.
"Cu evaluarea mărcii sale la un trilion de dolari, Apple s-a dovedit rezistent la provocările existente în piață, brandul având puterea să justifice prețurile sale premium și dovedind că mărcile care sunt diferite în mod semnificativ și care le vin ușor în minte consumatorilor (Meaningful, Different, Salient), reușesc să facă față mai bine perturbărilor economice globale. Raportul nostru de anul acesta arată că mărcile puternice continuă să prospere în ciuda incertitudinii economice globale. Vedem, în analiza din acest an, că brandurile care investesc în AI înregistrează câștiguri remarcabile, culegând roadele unei experiențe mai bune pe care o oferă clienților", a declarat Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ, în comunicat.
Alături de NVIDIA și titanii în materie de AI, Adobe și AMD, au înregistrat câștiguri impresionante, asigurându-și un loc în Top 20 branduri în funcție de creșterea valorii mărcii, crescând față de 2023 cu 66% și, respectiv, 53%. Adăugând și Instagram, Facebook sau Uber, care au înregistrat și ele noi creșteri, toate aceste companii evidențiază modul în care inovațiile tehnologice pot stimula implicarea consumatorilor și pot accelera creșterea afacerii.
"Analizând cele 13 clasamente individual la nivel de categorie, schimbările notabile din diferite sectoare evidențiază o varietate de atribute care ajută la îmbunătățirea puterii sau a capitalului de brand. De exemplu, pe segmentul băuturi alcoolice, Corona a devenit cel mai valoros brand de bere din lume. Accelerarea constantă a creșterii de la nivel global și dezvoltarea în piețe aflate în creștere, cum ar fi Brazilia, China și Africa de Sud, menținând în același timp poziția solidă din piața domestică, din Mexic, au fost factori cheie ai succesului său", subliniază comunicatul citat.
Pe segmentul de îmbrăcăminte, Nike își păstrează poziția de brand nr.1 în categoria îmbrăcăminte, dar diferența sa față de concurenți s-a redus. Cu o creștere de 47%, Zara a devenit marca cu a doua cea mai mare creștere din Top 100 global, urcând 24 de locuri, până pe locul 70. Abordarea inovatoare a Lululemon în ceea ce privește athleisure (îmbrăcăminte sport comodă) și angajamentul său față de calitate au adus o creștere de 24% a valorii mărcii, ducând-o pentru prima dată în Top 100 Global.
Kantar BrandZ reprezintă o monedă globală cu care este evaluată valoarea unui brand, cuantificând contribuția capitalului de brand la performanța financiară totală. Clasamentele anuale de evaluare a valorii mărcilor globale și locale realizate de Kantar combină date financiare riguros analizate, cu studii ample de brand equity pentru a obține și evaluarea consumatorilor. Din 1998, BrandZ împărtășește cu liderii din domeniul afacerilor insight-uri despre cum se construiesc brandurile, având la bază 4,3 milioane de interviuri cu consumatori, pentru 21.000 de mărci din 54 de piețe.
Kantar este liderul global în furnizarea de date și analize de marketing.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial