MyWIZ, secretul contabililor de succes
Raport Eset: Abia după 150-200 de zile o companie descoperă că a fost victima unui atac cibernetic

Raport Eset: Abia după 150-200 de zile o companie descoperă că a fost victima unui atac cibernetic

Telex » Știri 19 august 2019  

O companie descoperă că a fost victima unui atac cibernetic şi că acesta a avut un impact asupra afacerii în aproximativ 150-200 de zile, notează specialiştii Eset, într-o cercetare publicată recent pe blogul din România a companiei.

„Activitatea experţilor în securitate IT a unei companii mari constă, de regulă, în protejarea reţelei, a infrastructurii şi a dispozitivelor de muncă şi a tuturor datelor prelucrate de companie (...) numărul total de dispozitive utilizate într-o companie poate fi destul de ridicat. În alte cazuri, o companie poate avea un cadru restrâns de management, format din 100 de persoane, şi 10.000 de angajaţi implicaţi în producţie, fiind nevoie, astfel, de un număr relativ redus de dispozitive endpoint, dar numeroase servere, o linie de producţie cu propriul sistem de operare şi diverse dispozitive Internet of Things (IoT) (...) În ambele cazuri, dispozitivele utilizate sunt conectate la o reţea corporativă şi, ca atare, menţinerea protecţiei tuturor acestor dispozitive, a reţelei corporative şi a datelor stocate devine o sarcină mai dificilă pentru echipa de profesionişti IT. În general, este nevoie de aproximativ 150-200 de zile până când o companie descoperă că a fost victima unui atac cibernetic şi ca acesta a avut un impact asupra business-ului într-un fel”, sunt de părere specialiştii, scrie AGERPRES.

Conform cercetării, în multe cazuri, Eset a întâlnit companii care rulează simultan un număr mare de agenţi, până la 15-17 pe reţeaua şi dispozitivele lor, în încercarea de a obţine o acoperire maximă.

„Cu toate acestea, utilizarea unui număr mare de agenţi, de la furnizori diferiţi, creează un mediu care nu este foarte sigur. Acest lucru poate avea un impact negativ asupra performanţei sistemului, securităţii şi volumului de muncă al personalului IT. Ca urmare a acestei complexităţi, companiile s-au confruntat cu o presiune tot mai mare asupra resurselor de securitate IT, costuri mai ridicate şi o expunere mai largă la riscuri. În astfel de condiţii, aceştia încearcă, de regulă, să se orienteze spre reducerea numărului de agenţi, alegând platforme în care agenţii pot fi gestionaţi dintr-un singur tablou de bord”, explică compania de securitate cibernetică.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.