MyWIZ, secretul contabililor de succes
Raport: Parcul auto din Europa va scădea din 2025; populația va prefera platformele de mobilitate în detrimentul propriilor automobile

Raport: Parcul auto din Europa va scădea din 2025; populația va prefera platformele de mobilitate în detrimentul propriilor automobile

Numărul 4, 4-10 feb. 2020  »  Analize și sinteze

Parcul auto al Europei va crește cu 1,4% până în anul 2025, la 273 de milioane de mașini, de la 269 de milioane de mașini în acest an, după care se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate, precum și a modalităților de proprietate alternative, potrivit celui mai recent studiu PwC, Digital Auto Report. „Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane de vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, partener și liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.

Raportul PwC dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care dețin o mașină proprie a scăzut de la 43%, în 2010, la 36%, în 2018, în timp ce flotele auto, indiferent că sunt ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate, au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%. Este o tendință care se extinde tot mai mult la nivel global și pune presiune inclusiv pe prețurile autovehiculelor, pe fondul creșterii puterii de negociere.

Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor, inclus în raport, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câștiga bani din împărțirea mașinii lor printr-o platformă peer-to-peer.

De asemenea – mai spun autorii studiului –, peste 50% dintre consumatori ar fi dispuși să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraș. O pondere similară (47%) din consumatorii europeni ia în considerare renunțarea la propria mașină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preț adecvat.

În Europa, estimările arată că segmentul modelelor alternative de proprietate va crește de la o valoare de 33 de miliarde de dolari, în 2018, la 191 de miliarde de dolari, în 2025, și 393 de miliarde de dolari, în 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge să reprezinte între 17% și 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030.

O altă concluzie a raportului relevă că viitorul industriei auto va fi caracterizat de conectivitate – creșterea numărului de autovehicule conectate la internet 4G și 5G și la multipli senzori și dispozitive de comunicație, electricitate – creșterea ponderii autovehiculelor electrice, partajare – creșterea ponderii sistemelor de car-sharing, și autonomie – apariția autovehiculelor autonome. Totodată, conform studiului, China va continua să-și dezvolte parcul auto într-un ritm accelerat, de peste 33%, până la 303 milioane de mașini în 2025, în timp ce în SUA avansul va fi unul modest, de 2,2%. Va fi necesară îmbunătățirea infrastructurii de transport, telecomunicații și de alimentare a mașinilor electrice, iar motoarele electrice și funcțiile automate vor crește cu 20-40% costul producătorilor auto cu materiile prime până în 2030. „În acest context vom asista la o schimbare semnificativă a modelelor de afaceri ale producătorilor auto și furnizorilor lor, care vor depune eforturi intense pentru reducerea costurilor tehnologice în următorul deceniu”, subliniază autorii raportului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.