Raport: Patru din zece consumatori ar apela la instrumente de tip ChatGPT pentru activitățile de la locul de muncă
Numărul 42, 25-31 oct. 2023 » Roza vânturilor
Patru din zece consumatori globali (44%) sunt dispuși să utilizeze inteligența artificială conversațională, precum ChatGPT, pentru a finaliza activități la locul de muncă, potrivit ediției a 17-a a raportului anual "Life Trends", publicat de Accenture, relatează Agerpres. În același context, 42% dintre respondenți au afirmat că sunt dispuși să apeleze la instrumente de inteligență artificială conversațională pentru recomandări de produse, iar 33% pentru a primi sfaturi în materie de sănătate și wellness.
Potrivit raportului de specialitate, reducerea calității sau a cantității (shrinkflation), declinul serviciilor (skimpflation), deficiențe în servicii pentru clienți și abonamente nedorite duc la sentimentul că mărcile își încalcă în tăcere promisiunile.
Pe acest fond, peste trei sferturi dintre cei chestionați (77%) au declarat că sunt familiarizați cu inteligența artificială conversațională, iar 35% consideră că design-urile aplicațiilor sunt indistincte, un sentiment care crește la aproape 40% în rândul celor cu vârste între 18 și 24 de ani.
De asemenea, aproape o treime dintre consumatori spun că tehnologia le-a complicat viața la fel de mult pe cât le-a simplificat-o, 31% susțin că notificările constante controlează utilizarea tehnologiei personale, 27% fac referire la algoritmi, în timp ce alți 27% notează că responsabilă este atracția derulării nesfârșite.
Totodată, în privința planurilor, raportul citat arată că 48% dintre indivizi se gândesc la proiecte pentru viața lor pe mai puțin de 12 luni înainte sau deloc.
Realizatorii cercetării punctează faptul că, în ultimii trei ani, s-a observat o scădere în valoarea acordată unor repere tradiționale, cum ar fi căsătoria (de la 30% la 21%), absolvirea unei facultăți (de la 30% la 24%) și mutarea din casa părintească (de la 23% la 17%).
"Aceste noi perspective vor genera viziuni diferite asupra produselor și serviciilor. Afacerile care se adaptează, creează experiențe simple care contestă normele și susțin unicitatea oamenilor vor rămâne relevante pentru consumatorii în continuă evoluție", se menționează în document.
Raportul Accenture a intervievat, pentru realizarea acestei analize, 15.227 de persoane din 21 de țări. Prognoza anuală de referință identifică tendințele digitale emergente și acțiunile pe care trebuie să le întreprindă afacerile în 2024, prin intermediul aportului și a informației obținute prin colaborarea cu rețeaua globală a designerilor, creatorilor, tehnologilor, sociologilor și antropologilor Accenture Song.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice