Raport: Peste o treime dintre utilizatorii de Internet nu știu cum să înlăture informații private de pe site-urile web
Telex » Știri 6 mai 2020
Opt din zece utilizatori de Internet (82%) din întreaga lume au încercat să înlăture informaţii private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media pentru a-şi proteja şi menţine controlul asupra vieţii personale, iar peste o treime dintre aceştia au admis faptul că nu au absolut nicio idee despre cum ar putea să facă acest lucru, reiese din rezultatele unui studiu Kaspersky, citat de Agerpres. Conform raportului „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level”, consumatorii au arătat că nu sunt îngrijoraţi numai de datele lor private, ci şi de cele ale persoanelor apropiate. De exemplu, 24% dintre consumatori susţin că datele lor personale sau informaţii despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.
De asemenea, 43% dintre utilizatori aplică măsuri suplimentare atunci când navighează pe internet, pentru a-şi ascunde informaţiile de atacatorii cibernetici, 41% de site-urile web pe care le vizitează sau în proporţie de 37% de alte persoane care ar putea accesa acelaşi dispozitiv.
În plus, unii utilizatori rămân îngrijoraţi cu privire la stocarea informaţiilor personale pe dispozitivele lor. Astfel, 1 din 5 utilizatori (21%) afirmă că este îngrijorat de colectarea datelor personale de către aplicaţiile pe care le foloseşte pe dispozitivul său mobil. „Există multe modalităţi prin care vă puteţi controla amprenta digitală. Una dintre ele este să ţineţi cont cu cine împărtăşiţi datele personale şi să înţelegeţi cum ar putea fi acestea folosite. Orice informaţie care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luaţi măsurile specifice pentru a o proteja. Dacă înţelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranţă pe internet şi cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezenţe pozitive online, de îmbunătăţirea reputaţiei personale şi de deschiderea către oportunităţi viitoare”, explică Marina Titova, head of consumer product marketing la Kaspersky.
Potrivit raportului, 82% dintre consumatori susţin că au încercat să înlăture informaţii private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media. Cu toate acestea, o treime (37%) dintre ei nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru, relevă raportul de specialitate.
Cercetarea efectuată de specialiştii Kaspersky a inclus constatările dintr-un nou sondaj efectuat în rândul consumatorilor din 23 de ţări, a examinat atitudinile actuale ale consumatorilor faţă de confidenţialitatea online şi ce măsuri au luat oamenii pentru ca informaţiile private să nu cadă în mâinile infractorilor cibernetici.
Specialiştii Kaspersky recomandă utilizatorilor o serie de măsuri pentru ca informaţiile personale să rămână în siguranţă pe Internet. Astfel, e nevoie, între altele, ca utilizatorii să păstreze o listă a conturilor personale online pentru a şti în orice moment ce servicii şi site-uri web pot stoca informaţiile personale, dar şi să folosească „Privacy Checker”, care-i ajută să ia în considerare trecerea profilurilor de social media în mod privat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara