Raport: Piața de ambalaje din România înregistrează o creștere lentă în 2023, pe fondul consumului general mai redus
Numărul 43, 1-7 nov. 2023 » Analize și sinteze
Piața de ambalaje din România are un ritm de creștere încetinit în 2023 comparativ cu alți ani, fiind afectată de reducerea consumului general de bunuri, conform unui raport realizat de o companie de ambalaje de protecție, citat de Agerpres. Astfel, potrivit documentului, se înregistrează o creștere de 10% a cererii pentru ambalaje de protecție, iar în topul industriilor din punctul de vedere al cererii se află industria de e-commerce, cu un avans de 24%.
Totodată, se menționează într-un comunicat al Inatech Packaging, piața de ambalaje este definită de două tendințe principale: interesul mare pentru ambalaje sustenabile și ecologice și creșterea numărului de achiziții în mediul online atât pe segmentul B2B, cât și pe B2C.
"Situația pieței de ambalaje din acest an este mai puțin favorabilă, având loc o scădere a consumului general în aproape toate sectoarele, consumatorii din România reducând constant cheltuielile din cauza inflației. Dacă în anii precedenți am înregistrat creșteri între 25% și 35%, în 2023 cererea de ambalaje de protecție a produselor a urcat cu doar 10% față de anul anterior, dar cu un ritm mai accelerat de recuperare în a doua jumătate din an", a declarat Cristian Bădescu, CEO al grupului.
Raportul semnalează că, în pofida contextului actual, industria de e-commerce înregistrează cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje dintre toate industriile, de aproximativ 24% în 2023 față de 2022.
Cele mai solicitate tipuri de produse din acest segment sunt ambalajele pentru e-commerce, sistemele automate pentru ambalare, ambalajele termoizolante și echipamentele pentru depozit.
Topul în ceea ce privește cererea pentru ambalaje este: e-commerce - circa 24%, electronică - 10%, farmaceutică - 10%, industria mobilei - 5%, logistică - 5%, aeronautică - 3%, automotive - 3% și construcții - 3%.
Cea mai mare parte din cererea pentru ambalaje a venit din partea companiilor, dar s-a majorat substanțial constant interesul din partea persoanelor fizice, care își doresc, de asemenea, ambalaje de calitate dintr-o gamă completă, de peste 5.000 de produse unice, comanda medie variind între 100 euro și 50.000 euro, potrivit datelor Inatech Packaging.
Astfel, în perioada ianuarie-septembrie 2023, printre cele mai cumpărate tipuri de ambalaje s-au aflat ambalajele din carton (circa 850.000 kg), ambalaje din hârtie (circa 787.000 kg) și folia cu bule de aer (peste 3 milioane mp).
"Pentru al doilea an consecutiv, ambalajele din carton și hârtie le-au depășit pe cele din plastic, crescând cererea pentru aceste tipuri de ambalaje cu 10% față de 2022. De altfel, observăm un interes tot mai mare pentru ambalaje sustenabile, astfel că din ce în ce mai mulți consumatori preferă ambalaje ecologice, fie că vorbim de companii, fie că vorbim de persoane fizice, românii fiind totodată tot mai dornici să protejeze mediul înconjurător (…)", a explicat Cristian Bădescu.
Totodată, în piața de ambalaje se resimte un interes tot mai mare din partea companiilor și a persoanelor fizice pentru achiziții în mediul online, unde regăsesc informații complete și o varietate largă de produse.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice