Raport: Românii au cumpărat online de aproape 7 miliarde de euro, în 2022
Numărul 31-32, 9-22 aug. 2023 » Conectarea la era digitală
Românii au cheltuit online, în 2022, aproape 7 miliarde de euro, din care 2,6 miliarde de euro pe haine și încălțăminte, arată un studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, conform analizei Limitless Agency, venitul mediu per utilizator generat în industria de e-commerce a fost de 467 de euro, valoare care va ajunge la peste 870 de euro, până în 2027, după cum reiese din statistica Digital Market Outlook, Statista.
Datele centralizate relevă faptul că piața de e-commerce din România are în jur de o sută de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. În 2022, toate aceste magazine au raportat comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă cheltuieli pentru haine, încălțăminte și electronice.
Rezultatele din raportul "eBook eCommerce Growth Strategies", dezvoltat de Limitless Agency, evidențiază faptul că un român din cinci comandă în mod constant online, 50% plasează comenzi de două ori în trei luni, și doar 12% comandă online de până la șase ori pe lună.
Aproape un sfert dintre români (21%) comandă și din afara țării, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din Grupul din care face parte Alibaba.
De asemenea, 72% din totalul cumpărătorilor economisesc și așteaptă să cumpere un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai repede. În plus, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl cunosc, 51% plătesc mai puțin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achită mai mult pentru un produs eco-friendly, în timp ce 43% plătesc mai puțin pentru o versiune non eco-friendly.
În Europa, ponderea cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022. Cele mai mari salturi au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) și România (+41%), mai arată studiul.
"Comerțul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat de cererea grupului de vârstă 25-34 de ani în 2022, 87% dintre persoanele din această grupă de vârstă achiziționând bunuri online în 2022", notează sursa citată.
Tot anul trecut, 42% dintre utilizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi și accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food și servicii de catering și 17% au cumpărat online produse cosmetice, de înfrumusețare și wellness.
Cercetarea eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conține peste 90 de strategii testate si recomandări pentru creșterea vânzărilor online, din partea a 24 experți în e-commerce, promovare online și comunicare de brand, tehnologii pentru e-commerce, design, livrare și legislație în domeniu.
Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să își scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online și specialiștilor în marketing care gestionează magazine online.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național