Raportarea guvernanței corporative – o modalitate de augmentare a încrederii publice în entități
Numărul 33-34, 24 aug. - 6 sep. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: În ultimele decenii, raportarea nefinanciară a câștigat din ce în ce mai mult teren în spațiul economic. Motivul de bază al acestei evoluții este concentrarea oamenilor nu doar asupra rezultatelor financiare ale companiilor, ci și asupra modului în care acestea reușesc să creeze valoare. În contextul dat, raportul de guvernanță corporativă reprezintă un instrument esențial pentru stabilirea componentei nefinanciare a unei entități.
Scopul principal al acestui articol este prezentarea importanței raportării guvernanței corporative de către companii, iar obiectivele sunt definirea conceptului de guvernanță corporativă și a raportului de guvernanță corporativă, descrierea conținutului unui astfel de raport, evidențierea principiilor și mecanismelor guvernanței corporative, precum și a beneficiilor și limitelor sale și ale raportării ei, motivarea includerii acestui raport în setul de raportări ale entităților. Analizarea aspectelor propuse creează un cadru favorabil oglindirii importanței guvernanței corporative în crearea de valoare pentru companii. Totodată, studiul efectuat subliniază necesitatea raportării acesteia, în vederea creșterii gradului de transparență al activităților societăților, întăririi credibilității părților interesate, pentru ca cercetătorii, studenții și publicul interesat să-și creeze o viziune proprie asupra însemnătății subiectului.
Clasificare JEL: D21, G30, G34, O16, L20, M10, M14, M41
Articolul complet este disponibil în numărul 5/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice