MyWIZ, secretul contabililor de succes
Rareș Burlacu: Vom pătrunde pe toate piețele pe care nu am fost atât de prezenți și în care avem o imagine bună

Rareș Burlacu: Vom pătrunde pe toate piețele pe care nu am fost atât de prezenți și în care avem o imagine bună

Telex » Știri 10 februarie 2023  

Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior își propune pătrunderea pe piețe pe care România nu a fost atât de mult prezentă și unde are o imagine bună, precum Asia, America Latină sau Africa francofonă, a declarat Rareș Burlacu, președintele Agenției, citat de Agerpres. "Vom pătrunde pe toate piețele pe care poate până acum nu am fost atât de mult prezenți și în care avem o imagine bună. Mă refer inclusiv la Asia și sunt eforturi deja făcute în acest sens, inclusiv printr-o vizită a premierului, recent. Vorbesc de America Latină, vorbesc de Africa, Africa francofonă (...) Diplomația economică astăzi se face prin evenimente de diplomație publică, în sensul în care noi, oficialii guvernamentali, ne adresăm direct publicului, așa cum facem astăzi în fața dumneavoastră, prin intermediul diferitelor canale de comunicare, prin media sociale, prin evenimente prin care se pot promova toate poveștile de succes pe care le-am putea avea", a spus Burlacu la evenimentul "Aderarea la OCDE-oportunități pentru mediul de afaceri din România".

El a subliniat că negocierile și demersurile care se fac pentru integrarea în Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică aduc două lucruri foarte simple, și anume inovare și upgradare. "Aș începe prin a vă spune 2 lucruri foarte simple: inovare și upgradare. Asta cred eu că vine în urma acestor negocieri și a demersurilor care se fac pentru integrarea în OCDE. (...) înainte de toate, a inova este modul cel mai explicit prin care putem să trecem la următorul nivel", a afirmat Rareș Burlacu.

Acesta a semnalat că, în urma studiilor care au fost făcute pentru a releva sofisticarea și complexitatea economiei, de către Universitatea nord-americană Harvard, prima țară care reiese întotdeauna pe eșicherul celor care inovează cel mai mult este Japonia. "Companiile japoneze au luat cu asalt, după cum știți, piețele vestice în a doua parte a secolului trecut. În ciuda tuturor obstacolelor, în ciuda tuturor barierelor comerciale, tarifare, non-tarifare, au înțeles întotdeauna să meargă cumva împotriva curentului și să-și promoveze propriul model economic. Un exemplu foarte concret: mașinile japoneze erau la început extrem de criticate pentru faptul că sunt mici, nu sunt viabile, nu rezistă la anumite temperaturi, în special când era vorba despre exportul pe care-l făceau pe piața americană. Au continuat însă să investească masiv în centrele de cercetare și de dezvoltare, au continuat să producă pe o scară largă, au continuat să treacă la un nivel superior, așa cum vă ziceam, sofisticat, inclusiv prin noi tehnologii, prin noi metode de performanță managerială, prin noi sisteme de colaborare pe care le-au găsit inclusiv în interiorul companiilor proprii, în a da, după cum știți, muncitorilor și celor implicați în procesul de producție, posibilitatea de a da feedback-uri din ce în ce mai puternice și de a lua în considerare la nivel managerial toate aceste recomandări făcute de cei care erau la baza procesului de producție. Asta vreau să fac în cadrul acestei agenții. (...) Așadar, diplomație, inovare, upgradare, sofisticare, complexitate a economiei românești. Toate astea cu sprijinul colegilor de la OCDE", a afirmat Rareș Burlacu.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.