Realitatea virtuală se dezvoltă „mai rapid decât era anticipat”, susține Mark Zuckerberg
Numărul 25-26, 30 iun.-12 iul. 2021 » Conectarea la era digitală
Realitatea augmentată și realitatea virtuală se dezvoltă într-un ritm mai rapid decât era anticipat, a explicat, în cadrul salonului tehnologic Vivatech de la Paris, CEO-ul companiei Facebook, Mark Zuckerberg, convins că o nouă lume de aplicații și servicii este pe cale să se deschidă odată cu aceste tehnologii, informează AFP, preluată de Agerpres. „Acest lucru a prins viteză puțin mai rapid decât anticipasem chiar și noi”, a declarat Mark Zuckerberg, care a fost intervievat în direct prin videoconferință de Maurice Lévy, cofondatorul acestui eveniment parizian consacrat start-up-urilor și inovației.
Facebook, care a lansat recent pe piață noii săi ochelari de realitate virtuală Oculus Quest 2, are în prezent 10.000 de angajați care lucrează în domeniul realității virtuale și al realității augmentate, a explicat Mark Zuckerberg. „Investim miliarde și miliarde și miliarde de dolari” în aceste tehnologii, pentru a construi un „viitor extraordinar în următorii 5-10 ani”, a precizat CEO-ul Facebook.
Mark Zuckerberg a descris totodată viziunea sa referitoare la „un meta-univers”', un univers virtual unde este de acum posibil să cumperi bunuri virtuale. „Faceți acest experiment de gândire, gândiți-vă la toate lucrurile din viața voastră care nu au de fapt nevoie să fie fizice și care ar putea fi înlocuite de o hologramă într-o lume în care purtați ochelari inteligenți”, a explicat patronul Facebook.
„Televiziunile nu vor mai avea nevoie de o existență fizică, ar putea fi doar o aplicație” care, prin intermediul acestor ochelari „proiectează pe un perete” imagini „pe care le puteți vedea împreună cu prietenii voștri”, a continuat el.
„Decât să fie nevoie de crearea unei televiziuni sau a tot felul de alte obiecte fizice complexe, care necesită fabricare și materii prime, orice copil sau programator din lume va putea face acest lucru cu un set de unelte de concepție 3D și cu ajutorul unui cod, după care va putea să le vândă în lumea întreagă, fără să-și facă griji pentru logistică sau livrare”, a mai explicat acesta.
Pentru Facebook, realitatea augmentată sau virtuală nu este „doar un mijloc pentru a crea o nouă experiență formidabilă, ci și pentru a iniția un val economic care are putea crea oportunități pentru oamenii din lumea întreagă”, a adăugat el. „Este un lucru pe care îl vom vedea demarat în următorii 5 sau 10 ani”, a completat acesta.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice