MyWIZ, secretul contabililor de succes
Recentele modificări aduse Legii contabilității au fost corelate cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile

Recentele modificări aduse Legii contabilității au fost corelate cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile

Telex » Știri 25 mai 2023  

În Monitorul Oficial nr. 453 din 24 mai 2023 a fost publicat OMF nr. 1.447/2023 pentru modificarea și completarea unor reglementări privind documentele financiar-contabile, act normativ care corelează recentele modificări aduse Legii contabilității cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile. MF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, până la emiterea Legii nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilității nr. 82/1991, atât Legea contabilității, cât și reglementările emise în aplicarea acesteia prevedeau o durată de păstrare a documentelor financiar-contabile între 5 și 50 de ani. Durata de 50 ani se referea la statele de salarii. Prin Legea nr. 195/2022 prevederile referitoare la păstrarea statelor de salarii au fost completate în sensul că „începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligația legală de a depune declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, la Agenția Națională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani”. Ulterior, prin Legea nr. 36/2023 pentru modificarea Legii contabilității nr. 82/1991, precum și a OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal au fost reformulate integral prevederile referitoare la păstrarea tuturor documentelor financiar-contabile, nu doar a statelor de salarii. Astfel, conform actualelor prevederi ale art. 25 din Legea contabilității: „Registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 din Legea contabilității timp de 5 ani calculați de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salarii.”

Ca o consecință a modificărilor aduse prevederilor Legii contabilității nr. 82/1991, prin OMF nr. 1.447/2023, acestea au fost corelate cu prevederile cuprinse în ordinele ministrului Finanțelor emise în aplicarea acesteia, referitoare la păstrarea documentelor financiar-contabile.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.