MyWIZ, secretul contabililor de succes
Recomandări CNAB pentru pasageri în contextul creșterii traficului aerian în lunile iulie și august

Recomandări CNAB pentru pasageri în contextul creșterii traficului aerian în lunile iulie și august

Telex » Știri 13 iulie 2023  

Pasagerii trebuie să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, menținând contactul cu operatorul aerian pentru a putea primi informații în cazul oricăror modificări, informează reprezentații CN Aeroporturi București (CNAB), citați de Agerpres. Aceștia au transmis o serie de recomandări în contextul creșterii traficului aerian, lunile iulie și august fiind tradițional luni în care acesta atinge valorile maxime anuale.

CNAB recomandă pasagerilor să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului și să să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală. În lipsa acestuia, dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghișee, iar la destinație, se evită așteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă.

De asemenea, pasagerii trebuie să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani, deoarece companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate și depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasagerului sau în bagajul de mână, spun reprezentanții CNAB.

Alte recomandări ale CNAB pentru pasageri: să se informeze asupra drepturilor pasagerilor, inclusiv asupra compensațiilor pe care le pot primi și situațiilor în care acestea pot fi acordate, regulamentul (CE) nr. 261/2004 al parlamentului european și al consiliului prezentând clar toate condițiile; să apeleze la reprezentanții companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informații și, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistența necesară. Biletul de avion este un contract între pasager și compania aeriană și, în baza lui, ambele părți au drepturi și obligații.

Nu în ultimul rând, CNAB recomandă pasagerilor să apeleze la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - telefon 0219551 - atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator pe aeroporturile din România.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.