Registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale, în dezbatere publică
Telex » Știri 31 martie 2017
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, spre dezbatere publică, proiectul de ordin al președintelui ANAF privind informaţiile conţinute de Registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, precum și metodologia şi procedura de înregistrare a acestora. „Soluția identificată a fost elaborată în urma consultărilor purtate cu factorii interesați/decidenți, inclusiv cu asociațiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat”, precizează reprezentanţii ANAF, într-un comunicat.
- identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal și care nu poate fi anulat/șters/realocat;
- identificarea operatorului care funcționează legal și livrează bunuri cu amănuntul și/sau prestează servicii direct către populație;
- colectarea de informații despre starea de funcționare a aparatului de marcat electronic fiscal și/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
- reducerea semnificativă a posibilităților de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat, ceea ce, implicit, va limita potențialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
- corelarea informațiilor fiscale și a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize relevante care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale;
- diminuarea numărului de controale fiscale la contribuabilii onești prin valorificarea rezultatelor analizelor;
- securizarea procedurii, ca urmare a autentificării cu certificat digital în vederea transmiterii informațiilor.
- combaterea riscurilor de neconformare fiscală;
- simplificarea procedurilor și sporirea competitivității fiscale a mediului de afaceri;
- creșterea calității serviciilor oferite contribuabililor;
- dezvoltarea canalelor informatice de interacțiune cu contribuabilii.
„De asemenea, proiectul de ordin privind informaţiile conţinute de Registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul României, precum și metodologia şi procedura de înregistrare a acestora, contribuie semnificativ la reducerea birocrației și optimizarea rersurselor ANAF printr-o comunicare electronică a informațiilor din registrul național de evidență, prin simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale; prin identificarea și utilizarea informațiilor necesare bunei funcționări a Registrului, inclusiv din bazele de date proprii ale ANAF (de tipul: «stare operator economic») sau, după caz, de la terți (de tipul: «număr și dată emitere autorizație de distribuție» – informație ce va fi colectată de la Ministerul Finanțelor Publice ș.a.m.d.) și, nu în ultimul rând, prin degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali în privința procedurii de declarare și înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale”, se mai precizează în comunicatul ANAF.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice