MyWIZ - Business în cloud
Regiunile montane și marile orașe au fost cele mai populare destinații din România, în acest an

Regiunile montane și marile orașe au fost cele mai populare destinații din România, în acest an

Numărul 40, 9-15 oct. 2024  »  Roza vânturilor

Regiunile montane și marile orașe precum Brașov, București, Cluj-Napoca, Sibiu și Sinaia au fost cele mai populare destinații din România în primele nouă luni din acest an, potrivit unei analize realizate de o agenție de turism online. „Cele mai populare destinații din România, conform preferințelor utilizatorilor platformei Travelminit.ro, înregistrate în primele luni ale anului, includ regiunile montane și marile orașe precum Brașov, București, Cluj-Napoca, Sibiu și Sinaia. Prețul mediu pentru o noapte de cazare a crescut cu aproximativ 8% față de anul trecut, sectorul SPA înregistrând cea mai mare creștere, de 16%. Regiunile montane au urmat cu o creștere de 10%, iar orașele cu 8%. Concret, o noapte de cazare pentru o persoană costă în medie 169 lei în zonele montane, 191 lei în destinațiile SPA și 161 lei în orașe”, se arată într-un comunicat citat de Agerpres.

Pentru cupluri, un sejur de două nopți a costat în medie 811 lei, reflectând o creștere de 6,5% față de anul trecut. Un sejur de două nopți pentru două persoane în zonele montane a costat în medie 775 lei, în orașe - 694 lei și în destinațiile SPA - 908 lei. Călătoriile de familie de patru nopți au arătat o creștere generală de 8,7% comparativ cu 2023, cu creșteri notabile în destinațiile montane (2.038 lei), destinațiile SPA (2.183 lei) și orașe (1.832 lei), precizează Travelminit.ro.

Perioadele de călătorie cele mai populare în acest an au inclus weekendul de după începerea vacanței școlare, începând cu 21 iunie, weekendul prelungit de Sfânta Maria, din luna august, și ultimele două weekenduri din iulie.

Conform cifrelor centralizate la sfârșitul lunii septembrie, deși piața turismului intern a stagnat comparativ cu aceeași perioadă din 2023, litoralul românesc a rămas principala destinație de vacanță pentru sejururile de vară ale românilor, cu un cost mediu al pachetului aproape de cel din sezonul trecut.

Urmare a impactului pe care inflația l-a avut asupra bugetelor de vacanță, românii au ales să meargă la mare în capete de sezon. În context, compania Litoralulromanesc.ro a înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 20% comparativ cu 2023, raportând vânzări de peste 270 milioane lei, față de 224 milioane lei în sezonul trecut. Creșterea volumului de turiști a fost de aproximativ 14%, cu peste 265.000 de persoane care și-au rezervat sejurul la mare în 2024 prin intermediul agenției de turism, dintre care 38% au plătit cu cardul de vacanță.

Pe litoral, turiștii români au preferat hotelurile de 3 și 4 stele, iar cel mai mare interes a fost pentru pachetele all-inclusive și cele care includ cazare, mic dejun și servicii suplimentare, cum ar fi accesul la piscină, plaja privată și locurile de joacă pentru copii.

Durata medie a sejurului a fost de 4,6 nopți, iar valoarea medie a pachetului de cazare, de 544 euro pentru două persoane, a rămas la nivelul din 2023. În clasamentul stațiunilor preferate de români pentru vacanța de vară, primele două poziții sunt ocupate de Eforie Nord și Mamaia, la o diferență foarte mică, cu mențiunea că Mamaia a înregistrat o creștere mai mare a numărului de rezervări față de 2023. Neptun-Olimp ocupă a treia poziție.

În sezonul estival din 2024, nu au existat schimbări semnificative în ceea ce privește gradul de satisfacție a turiștilor față de serviciile primite. Potrivit celor peste 15.000 de turiști care au oferit feedback la finalul sejurului lor pe litoral, curățenia hotelurilor a fost evaluată cu 8,50 din 10, serviciile primite - cu 8,19, poziționarea hotelului - cu 8,92, personalul - cu 8,46 și raportul calitate-preț - cu 8,08. Singura categorie care a obținut o medie sub 8 (nota generală de 7,80) este cea referitoare la facilitățile unităților de cazare, note apropiate de cele din 2023.

„Pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică (INS), în timp ce călătoriile externe au crescut, turismul intern a reușit să își mențină poziția. Această cerere susținută subliniază importanța păstrării turiștilor în România și îmbunătățirea ofertei locale. Totuși, competiția internațională continuă să ne provoace, ceea ce impune inovații și îmbunătățiri în sectorul turismului intern”, a declarat Timea Imecs-Ambrus, CEO al Travelminit.ro, în comunicat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.