MyWIZ - Business în cloud
Relevant și cuantificabil

Relevant și cuantificabil

Numărul 14, 10-16 apr. 2024  »  La început a fost cuvântul...

Trecerea în revistă a unor teme majore abordate în mass-media relevă deopotrivă continuitatea implicării civice și repetarea unor erori de comunicare. Astfel, un articol din presa tipărită susținea ideea potrivit căreia „numai ceea ce poate fi măsurabil oferă posibilitatea cuantificării efectelor activităților economico-sociale”. Or, o astfel de aserțiune include nu numai un pleonasm pur, ci definește ceva exact prin acel ceva, limitând și „posibilitatea” de a evalua o anume activitate în complexitatea ei, reducând-o doar la ceea ce poate fi... „cuantificabil”.

O greșeală asemănătoare a conținut și următoarea intervenție televizată: „Dacă vrem să scoatem în relief semnificația oricărui bilanț trebuie să ne concentrăm atenția numai asupra a ceea ce este relevant și semnificativ”. Observăm, în acest caz, că „scoaterea în evidență” este tocmai maniera de a identifica „relevanța”, în timp ce „relevanța” se remarcă tocmai prin caracterul ei „semnificativ”.

În aceeași ordine de idei, reporterul unui post de radio a oferit, la rândul lui, un exemplu de exprimare incorectă: „Prin stabilirea dimensiunilor unui fenomen economico-social demonstrăm că avem de-a face cu o realitate cuantificabilă”. Păi, ce este „stabilirea dimensiunilor unui fenomen” dacă nu o „cuantificare” a acestuia? Cât privește „dimensiunea” unei greșeli de exprimare este limpede că „numai” respectarea regulilor lingvistico-logice are „relevanța” unui demers cu adevărat... „semnificativ”. (T.B.)

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.