MyWIZ, secretul contabililor de succes
Retailul alimentar din România a depășit, potrivit estimărilor, 142 miliarde de lei în 2021

Retailul alimentar din România a depășit, potrivit estimărilor, 142 miliarde de lei în 2021

Telex » Știri 26 aprilie 2022  

Cifra de afaceri a retailului alimentar a depășit, potrivit estimărilor, pragul de 142 de miliarde de lei în 2021, pe fondul avansului consumului, dar și al accentuării presiunilor inflaționiste, potrivit unei analize KeysFin, citată de Agerpres. „Cifra de afaceri a retailului alimentar a crescut cu aproape 10% față de 2019 și a fost cu 97% peste rezultatul din 2011, atingând nivelul estimat în analiza de anul trecut dedicată acestei piețe, de aproape 130 de miliarde de lei în 2020. Pentru 2021, analiștii KeysFin estimează depășirea pragului de 142 de miliarde de lei pe fondul avansului consumului, dar și al accentuării presiunilor inflaționiste”, se precizează în document.

Industria de retail alimentar a avut per total o forță de muncă de până la 225.000 de angajați în 2020, după un avans anual de 10%.

Numărul de companii a înregistrat o creștere cu 1% față de 2019, însă tendința de consolidare a pieței este evidentă, numărul companiilor care și-au raportat rezultatele financiare fiind cu 19% sub cel din 2011, ajungând la 53.600 în 2020.

Cele mai mari 10 companii din retailul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de 73 de miliarde de lei, generând peste 56% din cifra de afaceri totală a pieței în 2020.

Potrivit analiștilor KeysFin, odată cu creșterea cifrei de afaceri, a crescut și profitabilitatea astfel că, în 2020, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creștere cu 14% în comparație cu anul precedent și a fost cu 334% mai mare decât în 2011, ajungând la 4,9 miliarde de lei.

Primii 10 jucători au înregistrat cumulat un profit net de 2,5 miliarde de lei, ceea ce a constituit aproape 52% din total în 2020.

„Încă de la începutul pandemiei, din 2020 companiile din retailul alimentar au demarat proiecte ample de investiții: de la managementul stocurilor, campaniile vaste de informare, prevenție și responsabilizare a populației și eforturile de igienizare a spațiilor, la extinderea rețelelor de magazine, deschiderea de eventuale depozite dedicate vânzărilor online și la investițiile din zona de livrare (directă sau indirectă) la domiciliu. În prezent observăm o atenție sporită acordată măsurilor de reducere a impactului asupra mediului: de la optimizarea consumului de energie și gestionarea mai atentă a deșeurilor, la reducerea sau chiar eliminarea folosirii plasticului”, a declarat Diana Florescu, analist economic la KeysFin.

Comerțul cu amănuntul (serie ajustată), cu excepția celui cu autovehicule și motociclete, a crescut cu 10% în 2021 față de 2020. Pentru comerțul de mărfuri alimentare, băuturi și tutun la nivel agregat s-a înregistrat un avans de peste 2 ori mai mic, de 4,2% în 2021 față de 2020.

Analiza are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate comerțul cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi și tutun, comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun, comerțul cu amănuntul al fructelor și legumelor proaspete, în magazine specializate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.