MyWIZ, secretul contabililor de succes
RetuRO solicită prelungirea cu cel puțin trei luni a termenului de operaționalizare a Sistemului de Garanție-Returnare

RetuRO solicită prelungirea cu cel puțin trei luni a termenului de operaționalizare a Sistemului de Garanție-Returnare

Telex » Știri 14 septembrie 2023  

RetuRO solicită prelungirea cu cel puțin trei luni a termenului de punere în funcțiune a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), motivând cu "natura extrem de complexă a sistemului, care necesită un interval specific de timp pentru dezvoltare și testare corespunzătoare, dar și pentru a asigura o integrare mai ușoară a tuturor părților implicate", relatează Agerpres.

"Viziunea ambițioasă a RetuRO pentru o Românie mai verde alimentează determinarea noastră de a implementa cel mai mare sistem integrat de garanție returnare din lume, deosebit datorită complexității sale ridicate. Drumul nostru a fost marcat de progrese remarcabile, dar, acum, ne aflăm într-un moment critic. După o evaluare extensivă și detaliată a ceea ce mai trebuie făcut pentru a avea un sistem funcțional și a complexelor provocări întâlnite, suntem siguri că o lansare prematură ar putea pune în pericol încrederea consumatorilor, producătorilor și comercianților, subminând sistemul de la început. Recunoaștem că aceste etape incipiente sunt extrem de dificile, dar credem că acești pași concreți pe care îi facem acum vor deschide calea pentru o implementare mai ușoară și eficientă în fazele următoare. Perioada optimă pentru implementare, bazată pe experiențele reușite ale altor țări, este de 18 luni, o durată pe care acționarii noștri au solicitat-o în mod informat în cererea noastră de acreditare. Dar, pentru că licența de proiect a fost acordată abia în august 2022, am avut o întârziere de trei luni. În plus, faptul că eu, ca prim membru al echipei noastre, am început activitatea în noiembrie 2022, a redus perioada de implementare completă la 12 luni", a declarat Gemma Webb, CEO & președinte al Directoratului RetuRO Sistem Garanție Returnare.

Aceasta a adăugat, potrivit unui comunicat de presă al administratorului SGR, că solicitarea de prelungire a termenului nu este doar o decizie pragmatică, ci și o dovadă a angajamentului puternic pentru încredere, calitate și beneficii pe termen lung.

Conform datelor centralizate până în acest moment de RetuRO, a fost creată o echipă puternică de 40 de profesioniști în doar câteva luni, s-a dezvoltat în timp record o platformă IT ușor de utilizat, unde peste 80.000 de operatori economici au putut și încă pot să se înregistreze, a fost lansată o campanie de marketing multimedia pentru a informa operatorii economici cu privire la înregistrare și pentru a transmite mai departe inițiativa acestui proiect, iar peste 60.000 de operatori economici s-au înregistrat deja în Sistemul Garanție Returnare, în diferite etape.

De asemenea, s-a asigurat finanțarea inițială a RetuRO, prin aportul acționarilor, într-o primă fază, și, apoi, prin obținerea unuia dintre cele mai mari împrumuturi verzi din România, în valoare de peste 85 de milioane de euro. Acest lucru a implicat negocieri cu cele mai importante bănci din România și cu echipe internaționale.

"Pentru a lansa un sistem operațional eficient, RetuRO a identificat, după o evaluare minuțioasă, necesitatea creării a încă 11 centre de numărare, în plus față de cele 6 centre de sortare și numărare incluse în dosarul de acreditare. RetuRO a încheiat deja acorduri pentru închirierea a șase spații industriale și este în proces avansat de finalizare a celorlalte locații. A stabilit procese de business eficiente și un cadru IT pentru a gestiona datele și operațiunile financiare. După o analiză la nivel global, RetuRO a găsit partenerul IT perfect, care poate susține implementarea sistemului. A elaborat contracte detaliate pentru producători, care au fost implicați în consultări publice. 1.500 de producători sunt în proces de semnare, în prezent, pentru aceste acorduri pe care RetuRO le-a semnat deja. RetuRO a identificat cei mai buni furnizori de soluții tehnice pentru cele 17 centre, asigurând cea mai bună echipă și cele mai eficiente instalații", sunt alte puncte-cheie ale activității RetuRO.

Reprezentanții administratorului SGR precizează că RetuRO este în proces de selecție a unui partener logistic printr-un proces de licitație transparent și integrat, pentru a asigura cel mai bun suport în transport.

Pe lista principalelor motive care stau la baza solicitării de prelungire a termenului-limită privind punerea în funcțiunea SGR se mai află și lipsa cunoștințelor esențiale în înțelegerea modului de funcționarea a sistemului din partea populației.

RetuRO Sistem Garanție-Returnare a fost creat de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

SGR ar trebui să devină funcțional începând cu data de 30 noiembrie 2023, moment de la care românii vor plăti o garanție de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți, iar în schimb consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi condiționat de prezentarea bonului fiscal.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.