La început a fost cuvântul...

Publicitatea

Reclamele ne însoțesc peste tot, iar cele mai multe ne ajută să adoptăm soluții mai bune în legătură cu aproape tot ceea ce ne influențează viața, de la sănătate și educație până la hrană și distracții. Cum bine se știe, există reglementări în materie de reclamă, iar structurile de protecție a consumatorilor veghează (sau au datoria să vegheze) la respectarea acestora.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

2016 - 95 de ani de existență a CECCAR

Istoria de lângă noi; leacuri contra uitării (VIII)

În demersul nostru retrospectiv am ajuns la începutul anilor ’30 din secolul trecut. Un element deosebit de semnificativ l-a constituit faptul că al V-lea Congres al Corpului, desfășurat la București în zilele de 5-9 septembrie 1931, a coincis cu o importantă reuniune profesională la nivel mondial. Potrivit deciziilor luate la Congresul Internațional de Contabilitate care a avut loc la Barcelona în anul 1929, a VII-a ediție a reuniunii internaționale s-a desfășurat la București.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

Bucharest Technology Week

După ce, în numerele precedente, am aflat despre instrumentele social media pe care contabilii le pot utiliza pentru a-și face cunoscute firmele de contabilitate, pentru a genera clienți și pentru a obține un avantaj asupra concurenței, despre evoluția sistemelor informatice până în zilele noastre, despre rolul informațiilor contabile și sistemelor informaționale în luarea deciziilor economice și în asigurarea transparenței decizionale, în continuare, în pregătirea Congresului Profesiei Contabile din România, cu tema „Profesia contabilă în era digitală. Provocări și oportunități”, rubrica noastră va pune la curent cititorii cu cele mai bune și relevante știri din domeniu.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

O tematică în consonanță cu era digitală

Este bine cunoscut că, atât la nivel central, cât și în teritoriu, CECCAR desfășoară ample activități pentru cunoașterea și folosirea celor mai noi tehnologii în vederea îmbunătățirii calității serviciilor contabile. Cu atât mai mult în pregătirea Congresului Profesiei Contabile se manifestă preocupările în sensul menționat.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Agenda CECCAR

Seminar la Alba: Prețurile de transfer – de la opțional la obligatoriu

CECCAR – Centrul de Excelență în Business și Economie organizează sâmbătă, 4 iunie, la Alba, începând cu ora 10.00, seminarul Prețurile de transfer – de la opțional la obligatoriu. Seminarul va fi susținut de Mihai Lupu, manager în cadrul societății Transfer Pricing Services, cu experiență în proiectele de întocmire a politicilor de prețuri de transfer, dosarele de prețuri de transfer, asistența la inspecții fiscale etc.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Argeș: masă rotundă – Probleme practice din activitatea de expertiză contabilă judiciară

Daniel Matei, președintele filialei Argeș, Marilena Pîrvulescu, directorul executiv al filialei, și Mariana Deaconescu, auditor de calitate, alături de experți contabili judiciari au luat parte, în 19 mai, la masa rotundă cu tema Probleme practice din activitatea de expertiză contabilă judiciară, organizată la sediul CECCAR Argeș.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR București – participare la Conferința națională Politica fiscală a României și impactul ei asupra dezvoltării societății românești

Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”, în colaborare cu Academia Română – Institutul Național de Cercetări Economice „Costin C. Kirițescu” și Centrul de Cercetări Financiare și Monetare „Victor Slăvescu”, a organizat, în perioada 10-12 mai a.c., a treia ediție a Conferinței ...

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Iași a premiat excelența

Filiala CECCAR Iași și-a asumat rolul de promotor al excelenței participând, în 14 mai, la festivitatea de premiere a câștigătorilor Concursului interjudețean pe teme economice „Dumitru Rusu” – ediția a XII-a, organizat de Inspectoratul Școlar Județean, în parteneriat cu Colegiul Economic Administrativ Iași și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea „Al. I. Cuza”.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Târgul Internațional al Firmelor de Exercițiu

Elevi ai unor licee economice din țară, dar și din străinătate au participat, în perioada 11-13 mai, la cea de-a XIII-a ediție a Târgului Internațional al Firmelor de Exercițiu, organizată de Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu”. Peste 100 de firme de exercițiu s-au întrecut pentru premiile I, II și III, dar și pentru premii speciale – Cele mai reprezentative materiale promoționale, Cea mai reprezentativă figură feminină, Cel mai reprezentativ slogan și 18 mențiuni, în total fiind acordate, la finalul competiției, 49 de premii.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Brașov, participare la curs festiv al Universității Transilvania

În virtutea bunei colaborări cu mediul academic brașovean, conducerea Filialei CECCAR Brașov, reprezentată de președinte, Nicolae Băjan, și de directorul executiv, Cornelia Deleanu, a onorat invitația Universității Transilvania din Brașov, Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, la cursul festiv din 18 mai.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Întâlnire de lucru cu reprezentanții Direcției Fiscale, la Brașov

La CECCAR Brașov a avut loc, în 18 mai, o întâlnire de lucru cu reprezentanți ai Direcției Fiscale Brașov, fiind dezbătute Impozitele și taxele locale în lumina noului Cod fiscal și a noului Cod de procedură fiscală. Au răspuns întrebărilor adresate de membri reprezentanții Direcției Fiscale Brașov: Marian Voinescu – director executiv, Anca Chelariu – șef serviciu Stabilire Impozite, Taxe și Alte Venituri Persoane Fizice, și Lucian Dobre – inspector Direcția Fiscală Brașov.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Dezbatere pe tema modificărilor legislative privind întocmirea situațiilor financiare prevăzute de OMFP nr. 1.802/2014

Filiala CECCAR Brașov a organizat în 11 mai, în sala de cursuri „Emanoil Ioan Nechifor” a filialei, o întâlnire de lucru cu membrii ce a avut ca temă Modificări legislative privind întocmirea situațiilor financiare prevăzute de OMFP nr. 1.802/2014, la care au participat președintele filialei, Nicolae Băjan, directorul executiv, Cornelia Deleanu, și membri ai Consiliului filialei, prof. Gheorghe Suciu fiind moderatorul întâlnirii.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Pașii de succes în carieră, prezentați stagiarilor filialei Brașov

Filiala CECCAR Brașov a continuat acțiunea demarată în luna martie a acestui an, intitulată Pași de succes în carieră, dedicată stagiarilor. Membrii Consiliului filialei, împreună cu profesioniști contabili membri ai filialei, le-au vorbit stagiarilor despre reușita în profesie și despre modalitatea în care s-au impus pe piața serviciilor contabile.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Dialog cu studenți și masteranzi ai Universității Transilvania

Studenți ai Universității Transilvania din Brașov, Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, specializarea Contabilitate și Informatică de gestiune, au participat la o vizită de studiu organizată de CECCAR Brașov la sediul filialei, în 12 mai. Directorul executiv al filialei, Cornelia Deleanu, le-a prezentat studenților condițiile de acces la profesie, protocoalele încheiate cu organisme profesionale, făcând referire totodată și la protocolul de colaborare existent între CECCAR și Universitatea Transilvania.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Bacău – vizita unor elevi de la Colegiul Economic „Ion Ghica”

Elevi din clasele a IX-a și a X-a ai Colegiului Economic „Ion Ghica” din Bacău, însoțiți de două cadre didactice – prof. Aneta Radu și prof. Vasilica Cartas –, au fost invitații Filialei CECCAR Bacău în 12 mai, cu ocazia unei acțiuni de socializare desfășurate în sala de cursuri „Ion Ionescu de la Brad” a filialei.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Prevederi ale Codului fiscal, dezbătute la Bacău

La Bacău a avut loc, în 17 mai, masa rotundă cu tema Noutăți legislative privind Codul fiscal. Întâlnirea profesională a fost organizată de filiala teritorială a CECCAR și a fost moderată de Marcel Bulinschi, președintele filialei Bacău, și de Constantin Păstrăv, directorul executiv al filialei. Acțiunea a fost organizată de filială în colaborare cu Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice. Au participat, din partea Administrației Județene a Finanțelor Publice, consilierii superiori Elena Bărbieru și Dragoș Bărbieru.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Dolj, prezentă la manifestări expoziționale

Filiala CECCAR Dolj a participat, în perioada 12-15 mai, la două mari manifestări expoziționale de la nivel județean, târgul de construcții Doljconstruct, respectiv târgul de agricultură Agrotex, desfășurate la Casa Tineretului din Craiova. Evenimentele au fost organizate de Camera de Comerț și Industrie Dolj și au oferit filialei CECCAR oportunitatea de a promova serviciile oferite de profesioniștii contabili de la nivel local în rândul reprezentanților mediului de afaceri.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Brăila: masă rotundă consacrată fiscalizării persoanelor fizice autorizate

Membri ai Filialei CECCAR Brăila au participat, în 16 mai, la masa rotundă cu tema Fiscalitatea persoanelor fizice autorizate conform Codului fiscal. Depunerea declarațiilor PFA – termen 25 mai 2016, moderată de reprezentantul Administrației Finanțelor Publice, Marian Gîdiuță. Întâlnirea organizată de filială a abordat principalele obligații ale persoanelor fizice autorizate și impozitarea acestora, punându-se accentul pe modul de completare a formularului 200.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Cluj – seminar pe tema gestionării controlului fiscal

Fundația CECCAR – Centrul de Excelență în Business și Economie a organizat, în 12 mai, la Cluj-Napoca, un seminar de fiscalitate care a abordat aspectele importante pentru experții contabili în gestionarea controlului fiscal. Discuțiile s-au concentrat pe particularități juridico-fiscale ale inspecției fiscale generale (IFG) – pregătire, desfășurare, operațiuni ulterioare ale IFG –, dar și pe criterii și interpretări privind clasificarea activității ca dependentă/independentă.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Filiala CECCAR Ialomița: în dezbatere, rolul și atribuțiile mandatarului financiar

Așa cum am amintit în numărul anterior al revistei, la Ialomița a avut loc simpozionul cu tema Rolul și atribuțiile mandatarului financiar. Acțiunea a fost organizată de Filiala CECCAR Ialomița în condițiile implicării profesioniștilor contabili în procesul de gestionare financiară a campaniei electorale. Expunerea principală a revenit conf. univ. dr. Adriana Popa, care a dezbătut, împreună cu cei prezenți, aspecte cu impact în activitatea pe care o desfășoară experții contabili și contabilii autorizați în contextul pregătirii alegerilor locale programate pentru 5 iunie.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Dezvoltare personală

Centrul de Excelență în Business și Economie în perioada 25-31 mai

În perioada 25-31 mai, la nivel teritorial sunt programate să se desfășoare o serie de seminare prin Centrul de Excelență în Business și Economie, în cadrul cărora specialiștii vă vor ajuta să aflați noutățile din domeniu și să eliminați neclaritățile existente. Seminarele sunt adresate atât membrilor CECCAR, cât și specialiștilor din alte domenii.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

București: cursuri de pregătire profesională

Membrii Filialei CECCAR București pot participa, în perioada 26-27 mai, la  cursul de pregătire profesională Fiscalitate – Managementul piețelor de capital, care va aborda principalele noutăți în domeniul fiscalității. De asemenea, în zilele de 30 și 31 mai, filiala București va organiza cursul Audit și certificare – Doctrină și deontologie.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

PNDPC: Cursuri de pregătire profesională în perioada 25-31 mai 2016

CECCAR se preocupă permanent de pregătirea profesională a membrilor săi, pentru ca aceștia să ofere servicii la cele mai înalte standarde. Astfel, prin activitățile întreprinse în acest sens, Corpul facilitează accesul tuturor profesioniștilor contabili la oportunitățile și resursele necesare dezvoltării profesionale continue.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

CECCAR angajează economiști

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România oferă oportunitatea persoanelor cu studii economice superioare de a ocupa postul de Economist în Direcția Contabilitate a Aparatului Central. Pentru ocuparea postului sunt necesare studii economice superioare, experiența de minimum 2 ani în domeniul contabil și cunoștințele de operare PC constituind avantaje ale candidaților.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Curs Inspector/referent resurse umane

Fundația Măreție și Talent, având ca scop sprijinirea eficientă și afirmarea mai puternică a profesioniștilor din toate domeniile, prin potențarea talentelor lor pe întreaga arie a creației umane, organizează programul de perfecționare/specializare Inspector/referent resurse umane, cu durata de 40 de ore.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Nume și creații pentru eternitate

Buddy Guy – strălucita carieră a celui mai mare cântăreț de muzică blues în viață

Buddy Guy este considerat în acest moment cel mai mare cântăreț de muzică blues în viață. O asemenea apreciere aparține nu numai specialiștilor, ci și publicului larg. Este vorba despre o carieră remarcabilă, marcată de momente încărcate cu artă autentică, a unei personalități, la rândul ei, remarcabile.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Revista presei economice

Contracția investițiilor publice provoacă îngrijorări legitime

Realitățile economico-sociale autohtone reconfirmă mereu rolul decisiv al investițiilor publice, inclusiv în evoluția sectorului privat. Și aceasta în pofida declarațiilor „de principiu” potrivit cărora „statul ar trebui să se retragă tot mai mult din economie”. În acest sens, un punct de vedere interesant a fost emis de cunoscutul economist Ionel Blănculescu, în prezent senior adviser pentru România și Turcia în structura companiei Global Resources Partnership.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

BRD și Banca Transilvania s-au autoexclus din Consiliul Patronatelor Bancare

Cum este pe deplin explicabil, mai tot ceea ce se petrece în sistemul bancar trezește un justificat interes, inclusiv în rândurile profesioniștilor contabili. În acest context, nu putea să treacă neobservată informația potrivit căreia BRD-SocGen și Banca Transilvania, jucători plasați pe locurile doi și trei pe piața autohtonă, au decis să se autoexcludă din Consiliul Patronatelor Bancare (CPBR).

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Axa timpului

Winnie Mandela, lider în lupta pentru libertate a unui stat african

Andreea Cârstea

Winnie Mandela s-a născut sub numele de Nomzamo Winifred Madikizela la 26 septembrie 1936, în Bizana, un sat rural din districtul Transkei al Africii de Sud. S-a mutat la Johannesburg în 1953 pentru a studia la Jan Hofmeyr, școala pentru asistență socială. Africa de Sud era dominată de un sistem numit apartheid, în care cetățenii cu descendență indigenă africană erau supuși unui sistem aspru de caste și în care descendenții europeni se bucurau de mai multe privilegii, un sistem de sănătate și libertate socială.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Comentariul ediției

Mintea de pe urmă

Teodor Brateș

Dacă punem cap la cap informațiile despre dezbaterile desfășurate în spațiul public nu ne va fi dificil să constatăm că în ultima vreme s-au înmulțit considerabil conferințele, simpozioanele, mesele rotunde și alte manifestări de același tip care, în pofida denumirii lor, deseori pompoase, nu fac altceva decât să cantoneze în zona banalităților, a repetărilor și, inevitabil, a redundanțelor care, numai aparent, sunt menite să îndrepte lucrurile în direcții dezirabile.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Eveniment

Bookfest 2016: un milion de cărți

Alexandra Rizea

Evenimentul care se va desfășura între 1 și 5 iunie a.c. ne prilejuiește revenirea asupra unui subiect care ne este aproape (de suflet) multora dintre noi, în calitate de cititori. La ediția din acest an – a XI-a – a Salonului Internațional de Carte Bookfest vor participa 200 de edituri, cu circa un milion de cărți. Este o „cantitate” de producție editorială echivalentă cu numărul total de concetățeni care cumpără cărți relativ des.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Cariere. Drumul spre performanță

„Succesul în carieră = viziune, curaj, responsabilitate, spirit de echipă”

Interviu cu ec. Elena Ecaterina Chivu, președintele Filialei CECCAR Galați:Am început să deprind tainele profesiei contabile la Liceul Economic din Galați. A fost momentul în care, pentru mine, contabilitatea a devenit deopotrivă un obiect de cunoaștere și de atașament profesional.”

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Geseidl Euro Finance Consulting SRL, din Ploiești – Premiul special al anului 2015 în Topul local al celor mai bune societăți membre CECCAR, filiala Prahova

SC Geseidl Euro Finance Consulting SRL a debutat oficial în iulie 2003. Pornind la drum ca o familie de patru persoane, a crescut foarte repede, păstrând însă valorile familiei și ale prieteniei atât în relațiile cu colegii, cât și în cele cu clienții. În prezent este o societate de contabilitate, expertiză contabilă, audit și servicii de consultanță financiar-contabilă a cărei echipă, familia Geseidl, este formată din economiști, experți contabili, inspectori de resurse umane și specialiști IT.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Expertiza și auditul afacerilor

Fluxurile Trezoreriei Statului cu Banca Națională a României

Dorin Cosma, Constantin Cătălin Găletușe, Sinel Alexandru Gâlceavă

Până în anul 1990, operațiunile de casă ale bugetului de stat erau ținute de Banca Națională a României, care, conform legislației, avea atribuții: de încasare a veniturilor bugetare și de efectuare a plăților de casă, structurate pe capitole de venituri și cheltuieli, pe ministere și instituții subordonate; de păstrare a valorilor și de execuție a controlului asupra gestionării și eliberării fondurilor de la bugetul de stat; de transmitere către Ministerul Finanțelor a tuturor informațiilor privind execuția bugetului de stat.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

A fost lansat programul de educație antreprenorială „Primul meu business plan”

Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri a lansat, săptămâna trecută, la Academia de Studii Economice din București, programul de educație antreprenorială „Primul meu business plan”, destinat studenților care vor să devină antreprenori. Este o parte a programului „Romania Hub – România, țara tinerilor întreprinzători”.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Economia, sub „lupa” oamenilor de afaceri

Fiscalitatea excesivă, birocrația, precum și deficitul de personal calificat se regăsesc printre principalele vulnerabilități identificate în studiul Percepțiile mediului de afaceri asupra economiei, lansat săptămâna trecută de Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR). Studiul – aflat la a doua ediție – a fost comandat de CCIR și realizat de compania de cercetare de piață TNS România pe un eșantion de 500 de firme de la nivelul întregii țări.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Fonduri europene

Managementul activității echipei de proiect

Alexandru Paru

Ghidul de bune practici în domeniul fondurilor europene continuă în această ediție cu o nouă regulă: Aplicarea unor principii de management al orgoliilor în cadrul echipei de proiect. Această regulă este determinantă în procesul de construire a unei echipe consolidate în cadrul unui proiect, iar managerul joacă rolul decisiv în asigurarea calității, eficienței și eficacității echipei pe care o coordonează.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

București: Aspecte-cheie în scrierea și implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene

În contextul unui grad ridicat de interes manifestat de membri cu privire la domeniul fondurilor europene, Filiala București a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a organizat în 18 mai masa rotundă cu tema Aspecte-cheie în scrierea și implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, găzduită de Amfiteatrul „Prof. univ. dr. Marin Toma” de la sediul filialei.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Curier legislativ

Executivul a modificat, prin ordonanță de urgență, Codul penal și Codul de procedură penală

Guvernul a modificat și completat, săptămâna trecută, printr-o ordonanță de urgență, Legea nr. 286/2009 privind Codul penal și Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală. Într-un comunicat oficial se precizează că „ordonanța de urgență a fost adoptată avându-se în vedere, în principal, faptul că de la intrarea în vigoare a noului Cod de procedură penală și până în prezent au fost adoptate 15 decizii ale Curții Constituționale care au produs un impact important asupra acestui act normativ (...)”.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Noutăți legislative 16-20 mai 2016

În perioada 16-20 mai 2016 au fost publicate în Monitorul Oficial o serie de acte normative de interes: Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 933 din 11 mai 2016 privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de creșă pentru semestrul I al anului 2016 (Monitorul Oficial nr. 373/16.05.2016).

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Proiecte de acte normative aflate în dezbatere publică

O serie de proiecte de acte normative de interes sunt supuse dezbaterii publice pe site-urile ministerelor de resort: Ministerul Finanțelor Publice - Proiect de lege privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață;

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Direct de la sursă

Comisia Europeană a publicat recomandările specifice de țară pentru România

Comisia Europeană (CE) a publicat, săptămâna trecută, pachetul referitor la Semestrul European 2016, care include propunerile de recomandări specifice de țară adresate statelor membre UE, inclusiv României. Astfel, CE a adresat țării noastre, în acest an, un set de patru recomandări. Acestea se bazează pe Raportul de țară publicat de Comisia Europeană în februarie 2016 și pe răspunsul oferit de România în aprilie 2016 prin intermediul Programului Național de Reformă și al Programului de Convergență.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Strategia de administrare a datoriei publice guvernamentale 2016-2018

Guvernul a adoptat săptămâna trecută, printr-un memorandum, Strategia de administrare a datoriei publice guvernamentale 2016-2018. Strategia revizuită pentru orizontul de timp 2016-2018 este în concordanță cu indicatorii bugetari prevăzuți în Strategia Fiscal-Bugetară pe termen mediu și reprezintă o continuare a Strategiei de administrare a datoriei publice guvernamentale 2015-2017.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Eurobarometru: Majoritatea tinerilor europeni se simt marginalizați

Cel mai recent sondaj Eurobarometru, realizat la comanda Parlamentului European, relevă că mai mult de jumătate dintre tinerii europeni cu vârste între 16 și 30 de ani se simt marginalizați în țările lor, ca urmare a efectelor crizei economice, dar puțini vor să emigreze din acest motiv. Sondajul arată că aproape toți respondenții se declară interesați să afle mai multe despre Uniunea Europeană și felul în care funcționează instituțiile acesteia.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Voluntariatul în situații de urgență – experiență profesională și/sau în specialitate

Guvernul a completat și modificat Statutul personalului voluntar din serviciile de urgență, în scopul îmbunătățirii cadrului legislativ de recunoaștere a activității de voluntariat la nivelul comunităților și, implicit, al creșterii numărului membrilor activi din serviciile voluntare. Astfel, activitatea de voluntariat în situații de urgență se va considera experiență profesională și/sau în specialitate, în funcție de tipul activității, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite, potrivit noilor norme.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

InvestRomania a lansat website-ul dedicat investitorilor străini

InvestRomania a lansat website-ul investromania.gov.ro dedicat investitorilor străini, în scopul de a oferi informații despre ecosistemul economiei românești și despre oportunitățile de investiții în România, potrivit unei Note de informare prezentate în ședința de guvern de Departamentul pentru Investiții Străine și Parteneriat Public-Privat.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Respectarea drepturilor omului în Uniunea Europeană

Comisia Europeană a publicat săptămâna trecută raportul privind aplicarea Cartei drepturilor fundamentale a UE în 2015. Este un document care consemnează, an de an, evoluții semnificative în materie de democrație, de justiție, de relații interumane, astfel încât să ofere o imagine de ansamblu atât la scară comunitară, cât și în cazul statelor membre.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Breviar statistic

Mai multe locuri de muncă vacante

În primul trimestru al anului, rata locurilor de muncă vacante a fost de 1,27%, în creștere cu 0,06 puncte procentuale față de trimestrul precedent. Numărul locurilor de muncă vacante a fost de 58.300, în creștere cu 3.600 față de trimestrul anterior. Comparativ cu primele trei luni ale anului anterior, rata locurilor de muncă vacante a crescut cu 0,24 puncte procentuale, iar numărul locurilor de muncă vacante s-a majorat cu 13.200.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Evoluții contradictorii ale serviciilor de piață

În martie 2016, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor (activitățile profesioniștilor contabili intră în această sferă) a crescut, în termeni nominali, față de luna precedentă, ca serie brută cu 7,0%, iar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate a scăzut cu 3,1%.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Comerțul cu ridicata își continuă expansiunea

În luna martie 2016, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în termeni nominali, față de luna precedentă, a crescut ca serie brută cu 18,7% și a scăzut ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 0,2%. Față de luna corespunzătoare a anului precedent, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în termeni nominali, a crescut atât ca serie brută cu 8,3%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 5,7%.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Lumea în care trăim

Rezoluție privind „autonomia” Poloniei

Majoritatea parlamentară de la Varșovia a adoptat o rezoluție prin care proclamă „autonomia țării”. Documentul solicită guvernului să opună rezistență tuturor acțiunilor UE care ar încălca suveranitatea Poloniei. Această reacție parlamentară a intervenit cu trei zile înainte de expirarea ultimatumului pe care Polonia l-a primit din partea Comisiei Europene pentru a pune capăt crizei legate de numirea unor membri ai Curții Constituționale.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Top 40 eurodeputați

Site-ul Politico.eu a alcătuit un top al celor mai influenți 40 de eurodeputați intitulat Patruzeci de membri ai Parlamentului European care chiar contează. Primele cinci locuri ale topului, al cărui autor este Ryan Heath, sunt ocupate de președintele PE, germanul Martin Schulz (Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților), Marine Le Pen (...).

Nr. 9, 24-30 mai 2016

UE, gata să prelungească sancțiunile împotriva Rusiei

Șefa diplomației UE, Federica Mogherini, se așteaptă la o prelungire a sancțiunilor împotriva Rusiei, după cum a afirmat într-un interviu acordat cotidianului german Die Welt. „Șefi de stat și de guvern au condiționat ridicarea sancțiunilor de transpunerea deplină în practică a acordurilor de la Minsk. Or, nu s-a ajuns la aceasta până acum”, a afirmat Mogherini.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Roza vânturilor

Festivalul Internațional de Film Transilvania începe săptămâna aceasta

Sfârșitul lunii mai aduce în Cluj un aer de sărbătoare, în perioada 27 mai-5 iunie urmând să aibă loc cea de-a XV-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF). Organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația pentru Festivalul de Film Transilvania, acesta este primul și cel mai mare festival dedicat filmului de lungmetraj din România și una dintre cele mai importante manifestări culturale din zonă.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Festival al muzicii clasice, la Palatul Brâncovenesc de la Mogoșoaia

Palatul Brâncovenesc de la Mogoșoaia se va transforma într-un palat al muzicii cu ocazia celei de-a V-a ediții a Mogoșoaia ClasicFest, care se va desfășura între 28 mai și 12 iunie. Festivalul este organizat de Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural Palatele Brâncovenești de la Porțile Bucureștiului, Asociația Culturală „Pro Valores” și Inspectoratul Școlar al Municipiului București și propune trei weekenduri cu recitaluri de excepție, susținute de muzicieni de valoare, expoziții fotografice cu tematică muzicală și prezentări ale unor noutăți discografice.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Sub cenușa imperiului

În holul central al Arhivelor Naționale ale României este deschisă expoziția fotodocumentară Sub cenușa imperiului. Soldați români în armata austro-ungară. Organizatorii consideră că activitatea de valorificare a documentelor aflate în administrarea Arhivelor Naționale ale României este continuată sub semnul unor obiective programatice care vizează aducerea în atenția publicului a unor momente cruciale din istoria națională.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Lumina din culoare

Sala Rondă a Cercului Militar Național din București a găzduit luni, 23 mai, vernisajul expoziției Lumina din culoare, semnată de scriitorul și pictorul Alecu Ivan Ghilia. Deschiderea expoziției a fost marcată printr-un recital Nichita Stănescu, dedicat pictorului. Expoziția va putea fi vizitată zilnic, până la 5 iunie, între orele 10.00 și 18.00.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Semnal editorial

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de acces la stagiul pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din Ro­mânia organizează anual examen de admitere la stagiu în vederea obținerii calității de expert contabil și de contabil autorizat, potrivit Regulamentului privind accesul la profesie, aprobat prin Hotă­rârea Guvernului nr. 227 din 5 martie 2008.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de aptitudini pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat

În vederea obținerii calității de expert contabil și de contabil autorizat, stagiarii CECCAR care s-au achitat de toate sarcinile privind efectuarea lucrărilor profesionale, pregătirea tehnică și deontologică trebuie să promoveze examenul de aptitudini.

Nr. 9, 24-30 mai 2016

Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS)

Norme oficiale emise la 1 ianuarie 2015. Cuprinde standardele care intră în vigoare ulterior datei de 1 ianuarie 2015, dar nu cuprinde standardele pe care acestea le înlocuiesc. Volumul Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) 2015, cunoscut sub denumirea de Cartea roșie, include cele mai recente versiuni consolidate ale tuturor Standardelor Internaționale de Raportare Financiară.

Nr. 9, 24-30 mai 2016


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.