La început a fost cuvântul...
Ante și post factum
Într-o publicație săptămânală cu profil economic am citit: „După încheierea exercițiului financiar, analizele post factum au relevat…”. Când ceva se petrece „după” un anumit moment, avem de-a face, fără urmă de îndoială, cu o situație „post factum”. Sintagma latină „post ...
Agenda CECCAR
CECCAR Cluj și FSEGA: Seminar cu tema Tranzacțiile cu nerezidenții: aspecte fiscale – joi, 14 martie
Filiala CECCAR Cluj și Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul Universității Babeș-Bolyai organizează joi, 14 martie a.c., un seminar profesional cu tema Tranzacțiile cu nerezidenții: aspecte fiscale. Evenimentul se va desfășura în Aula FSEGA, fiind programat ...
CECCAR Galați: Mărțișoare cu povești în primăvara femeii
În data de 1 martie a.c., Filiala CECCAR Galați a organizat, cu ocazia Mărțișorului și în apropierea Zilei Internaționale a Femeii, un spectacol de suflet, intitulat sugestiv Mărțișoare cu povești în primăvara femeii. Evenimentul a avut loc la sediul filialei, amfitrioni fiind Elena-Ecaterina ...
CECCAR Ialomița: Situațiile particulare privind modul de completare a Declarației unice, discutate de membrii filialei cu specialiști ai AJFP
În data de 7 martie a.c., în sala de cursuri a Filialei CECCAR Ialomița, experți contabili și contabili autorizați din județ s-au întrunit pentru a analiza, împreună cu reprezentanți ai Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP), modul general de completare a Declarației unice ...
CECCAR Mehedinți și AJFP: Masă rotundă dedicată prezentării noutăților legislative cu incidență fiscală
Filiala CECCAR Mehedinți a organizat, în data de 7 martie a.c., o masă rotundă, în colaborare cu Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP), pentru prezentarea noutăților legislative din domeniul financiar-contabil. La acțiunea găzduită de sediul filialei Corpului au participat, ...
Direct de la sursă
Noutățile fiscale europene, prezentate în buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta
În data de 6 martie a.c., ministrul francez al Finanțelor, Bruno Le Maire, a dezvăluit detaliile propunerii sale privind introducerea unei taxe asupra economiei digitale ce urmează să fie aplicată în Franța. Propunerea este similară cu proiectul privind impozitarea serviciilor digitale de la nivelul UE, incluzând o rată de impozitare de 3% a veniturilor companiilor digitale care vând produse digitale provenite de la terți, celor care tranzacționează informații despre utilizatori sau celor care vând publicitate digitală.
Cum poate fi impulsionat potențialul de creștere a întreprinderilor mici și mijlocii?
În ultimii ani, au fost publicate mai multe articole referitoare la schimbarea marcantă de abordare atât a antreprenorilor, cât și a factorilor politici, în legătură cu dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii. În mod particular, s-a înregistrat o modificare a priorităților cu privire ...
IFAC: Provocările PMM-urilor europene în raport cu situația globală
În realizarea Chestionarului global pentru PMM-uri al IFAC 2018 (2018 IFAC Global SMP Survey) a fost intervievat personalul din practicile mici și mijlocii din întreaga lume privind provocările cu care aceștia se confruntă, documentul examinând atent impactul tehnologiei și problematica valorificării ...
MFP a publicat proiectul revizuit de HG privind organizarea și funcționarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții - S.A.
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a publicat proiectul revizuit de Hotărâre de Guvern privind organizarea și funcționarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții – S.A. (FSDI), care a fost prezentat în dezbatere publică, pe site-ul ministerului, în data 28 decembrie 2018. „Proiectul de Hotărâre de Guvern privind organizarea și funcționarea FSDI este elaborat în baza prevederilor art. 4. din OUG nr. 100/2018 pentru reglementarea unor măsuri privind cadrul general aplicabil fondurilor suverane de dezvoltare și investiții, iar înființarea FSDI urmează a se realiza în conformitate cu prevederile Legii societăților nr. 31/1990”, precizează MFP.
ANOFM a stabilit calendarul desfășurării burselor locurilor de muncă în 2019
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a anunțat graficul de desfășurare a burselor locurilor de muncă ce se vor desfășura la nivel național în acest an. Astfel, la 12 aprilie 2019, va fi organizată, la nivel național, „Bursa Generală a Locurilor de Muncă”, al cărei obiectiv principal îl constituie creșterea gradului de ocupare al persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, prin corelarea directă a cererii cu oferta de locuri de muncă, existând posibilitatea interacțiunii directe dintre angajatori și solicitanți.
Noul cadru european de examinare a investițiilor străine directe va intra în vigoare în aprilie 2019
Consiliul UE a aprobat, zilele trecute, un nou cadru de examinare a investițiilor străine directe în Uniunea Europeană, încheind astfel procesul legislativ vizând această propunere. „Aceasta înseamnă că noul cadru va intra în vigoare în luna aprilie a acestui an. Pe baza unei propuneri a Comisiei, prezentate de președintele Juncker în discursul său din 2017 privind starea Uniunii, noul cadru va contribui la protejarea securității, a ordinii publice și a intereselor strategice ale Europei din punctul de vedere al investițiilor străine în Uniune”, se precizează într-un comunicat al Comisiei Europene (CE).
Proiect: Investitorii în stațiunile balneare sau balneoclimaterice vor putea primi un ajutor de minimis de maximum 200.000 de euro
Investitorii în modernizarea și dezvoltarea stațiunilor balneare sau balneoclimaterice vor primi un ajutor de minimis de maximum 200.000 de euro, respectiv până la 50% din valoarea cheltuielilor eligibile, însă vor fi obligați să mențină investițiile cel puțin 10 ani de la accesarea sumelor, ...
CGMB: Opt viitoare pasarele pietonale în București
Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat o hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru opt pasarele pietonale. Potrivit unui comunicat al Primăriei Capitalei, „cele opt investiții vor aduce beneficii atât pietonilor, cât și șoferilor, iar suma totală ...
Un nou instrument pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite de profesioniștii contabili, în interes public, disponibil acum în limba română: Ghidul de gestionare a activităților pentru practicile mici și mijlocii, ediția a IV-a, elaborat de IFAC
Practicile mici și mijlocii (PMM-uri) reprezintă o parte esențială a profesiei – acestea constituie o majoritate covârșitoare a firmelor de contabilitate la nivel mondial și, în multe zone din lume, sunt principalul angajator al profesioniștilor contabili care își exercită profesia în ...
Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
Acord cu privire la noi norme ce vor facilita accesul întreprinderilor mici și mijlocii la piețele de capital
Parlamentul European și statele membre au ajuns, zilele trecute, la un acord cu privire la noi norme ce vor oferi întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-urilor) un sprijin suplimentar pentru a-și finanța propria creștere, a inova și a crea locuri de muncă. Normele trebuie să fie însă aprobate ...
Fonduri europene
MADR: Credite mai avantajoase pentru fermieri prin Împrumutul cu partajarea riscului la nivel de portofoliu, finanțat din PNDR
Guvernul României, prin MADR, și Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), au semnat cu Fondul European de Investiții (FEI) un acord de finanțare în vederea implementării instrumentului financiar Împrumut cu partajarea riscului la nivel de portofoliu. Astfel, fermierii vor avea ...
Analize și sinteze
Studiul „Viitorul transportului: mobilitatea în era metropolelor”. Plățile digitale, un factor-cheie pentru eficientizarea transportul în orașe
Până în 2050, 68% din populația lumii va locui în centre urbane Compania de plăți digitale Visa, în colaborare cu Universitatea Stanford, a lansat unul dintre cele mai cuprinzătoare studii globale care analizează cererea în creștere pentru servicii de transport public și privat și rolul ...
Comentariul ediției
Sursele de existență, sub presiunea cererii și ofertei
Piața muncii generează, în prezent, foarte multe preocupări manageriale în care consultanța oferită de profesioniștii contabili este de neînlocuit. Nu avem în vedere doar procesul continuu de optimizare a costurilor cu angajații, ci și promovarea unei viziuni strategice fără de care crește ...
Eveniment
Artiști pentru artiști, o campanie națională sub semnul empatiei față de cei aflați în dificultate
În lunile martie și aprilie a.c., în zeci de teatre din București și din alte localități ale țării se desfășoară Campania Artiști pentru artiști. În acest interval, cel puțin un spectacol are o dedicație specială: sumele încasate din vânzarea biletelor se colectează într-un cont ...
Cariere. Drumul spre performanță
Domeniul financiar-contabil, în topul căutărilor utilizatorilor pentru a doua lună la rând, potrivit unei analize BestJobs
Românii au accelerat căutările de joburi în luna februarie, numărul CV-urilor depuse pentru obținerea unui nou job crescând cu 15% comparativ cu luna ianuarie și cu 18% față de nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unei analize date publicității de BestJobs. ...
„Pentru a crea valoare, un profesionist contabil are obligația de a adopta o viziune și o atitudine integrată”
Interviu cu Cristina Ioana Bumba, expert contabil, membru al Filialei CECCAR Satu Mare: „Consider că alegerea profesiei reprezintă un moment crucial în viața fiecărei persoane. În varianta ideală, profesia reprezintă activitatea care ne place cel mai mult, către care avem o înclinație naturală, activitate care ne trezește interesul și pentru care dispunem de cunoștințele și abilitățile necesare.”
Expertiza și auditul afacerilor
Contabilitatea cheltuielilor, veniturilor și rezultatului perioadei în cazul persoanelor juridice fără scop patrimonial (II)
Obiectivele articolului de față sunt cunoașterea particularităților cheltuielilor, veniturilor și rezultatului perioadei aferente contabilității persoanelor juridice fără scop patrimonial, precum și a filierei principalelor înregistrări contabile privind cheltuielile, veniturile și rezultatul în cazul organizațiilor nonprofit, dar și prezentarea unor exemple practice privind aceste elemente bilanțiere.
Particularități privind aplicarea principiilor contabile la instituțiile publice
Articolul își propune să analizeze particularitățile aplicării principiilor contabile generale activităților care produc bunuri și servicii publice și, în acest context, specificitatea aplicării principiilor contabile în vederea recunoașterii operațiunilor respective pe fluxuri financiar-contabile aferente sistemului financiar public. În același timp, deoarece contabilitatea instituțiilor publice include și operațiunile caracteristice de execuție a elementelor componente ale bugetului general consolidat, am considerat o provocare analiza modului în care principiul contabilității de angajamente participă la reflectarea acestor fluxuri în sistemul informațional-contabil al instituțiilor publice organizat pe bază de angajamente.
Conectarea la era digitală
ANAF ia măsuri împotriva firmelor cu case de marcat vechi
Direcția Generală Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF demarează, începând cu mijlocul lunii martie, ample controale la operatorii economici pentru a verifica dacă aceștia și-au schimbat vechile case de marcat cu noul model cu jurnal electronic. Potrivit datelor oficiale oferite de Ministerul ...
Kaspersky Lab: România, locul opt în clasamentul țărilor cu cea mai mare pondere a utilizatorilor atacați cu ransomware de mobil
România s-a clasat, în 2018, pe locul 8 în topul țărilor cu cel mai mare procentaj de utilizatori atacați cu ransomware pentru dispozitive mobile, primul loc fiind ocupat de Statele Unite ale Americii, a anunțat Kaspersky Lab, într-un comunicat citat de Agerpres. Cercetătorii au dezvăluit că, ...
Breviar statistic
INS: Economia României a crescut cu 4,1% în 2018 (date provizorii)
Produsul Intern Brut estimat pentru anul 2018 a fost de 940,477 miliarde de lei prețuri curente, în creștere – în termeni reali – cu 4,1% față de 2017, cel mai mult contribuind industria, cu o pondere de aproape 24% la formarea PIB, potrivit datelor publicate de Institutului Național de Statistică, ...
Eurostat: Un manager din trei este femeie, în Uniunea Europeană
Aproape 9,4 milioane de persoane ocupau, în 2018, o poziție managerială în Uniunea Europeană, șase milioane fiind bărbați (64% din total) și 3,4 milioane femei (36%), arată datele prezentate de Oficiul de Statistică al UE (Eurostat), citate de Agerpres. În plus, procentajul femeilor membre ...
Investițiile nete în economia națională cu crescut cu 0,8% în 2018
Investițiile nete realizate în economia națională au crescut, anul trecut, comparativ cu 2017, cu 0,8%, , potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Creșterea a fost înregistrată la următoarele elemente de structură: alte cheltuieli cu 11,7% și la utilaje (inclusiv ...
59.725 locuințe finalizate anul trecut
În anul 2018 au fost terminate 59.725 locuințe, în creștere cu 6.424 unități, față de anul 2017, potrivit informațiilor furnizate de Institutul Național de Statistiocă (INS). Situația pe medii de rezidență, în 2018 față de anul anterior, pune în evidență creșterea ponderii locuințelor ...
Costul orar al forței de muncă a crescut, în T4 din 2018, cu 13,09% față de același interval din 2017
În trimestrul IV 2018, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o rată de creștere de 0,61% față de trimestrul precedent și de 13,09% față de același trimestru al anului anterior, relevă datele Institutului Național de Statistică ...
Lumea în care trăim
OECD înrăutățește din nou estimările privind evoluția economiei mondiale în 2019 și 2020, pe fondul tensiunilor comerciale
Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) a înrăutățit din nou estimările privind evoluția economiei mondiale în 2019 și 2020, în urma precedentei revizuiri în scădere din noiembrie, avertizând că disputele comerciale și incertitudinile privind Brexitul vor afecta afacerile ...
FAO: Prețurile mondiale la alimente au crescut în februarie
Indicele global al prețurilor produselor alimentare a crescut în februarie, comparativ cu luna precedentă, stimulat de o relansare a prețului lactatelor, a anunțat Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), potrivit agenției Reuters, citată de Agerpres. FAO publică ...
Flight Refund: Pasagerii pot cere despăgubiri atât pentru zboruri care au avut întârzieri mai mari de trei ore, cât și pentru pierderea zborurilor de legătură cauzată de întârzieri minore
Doar 1% dintre români cunosc faptul că pot primi compensații pentru zborurile întârziate, anulate sau pentru refuzul la îmbarcare, relevă o analiză a Flight Refund, companie specializată în obținerea despăgubirilor pentru pasageri. Conform unei Directive Europene din 2004 care are efecte ...
Roza vânturilor
35 de edituri românești la Salonul Cărții de la Paris
România va fi prezentă la ediția din acest an la Livre Paris/Salonul Cărții de la Paris, în perioada 15-18 martie 2019, cu o serie de evenimente organizate la standul Institutului Cultural Român (ICR). Sloganul sub care se vor desfășura proiectele propuse de ICR este „2019 - L'annee de la ...
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național