România a fost lider în UE la creșterea vânzărilor cu amănuntul, în luna martie
Telex » Știri 8 mai 2023
Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană și zona euro au scăzut în luna martie, însă România se numără printre statele membre cu cele mai puternice creșteri ale vânzărilor, atât de la o luna la alta, cât și în ritm anual, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,2% în zona euro și cu 1,1% în Uniunea Europeană, în luna martie 2023 comparativ cu luna februarie. Cele mai importante reduceri ale vânzărilor cu amănuntul au fost înregistrate în Letonia (-2,7%), Germania și Polonia (ambele cu -2,4%). La polul opus, cea mai importantă creștere a vânzărilor cu amănuntul de la o lună la alta a fost consemnată în România (2,9%).
În ritm anual, martie 2023 comparativ cu martie 2022, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 3,8% în zona euro și cu 4,1% în Uniunea Europeană. Și în acest caz, România este printre țările cu cele mai puternice creșteri ale vânzărilor, grație unui avans de 7,2%, fiind devansată doar de Spania, unde vânzările cu amănuntul au avansat cu 10,8% în ritm anual.
Analiștii intervievați de Reuters se așteptau ca vânzările cu amănuntul în zona euro să înregistreze o scădere de 0,1% în luna aprilie comparativ cu martie și o scădere de 2,7% în ritm anual.
Eurostat subliniază că în luna martie comparativ cu februarie vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate de scăderea, cu 1,2%, a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări non-alimentare, urmată de un declin cu 1,1% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de carburanți au crescut cu 1% de la o lună la alta.
Și în ritm anual, vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate tot de scăderea, cu 6,6%, a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări non-alimentare, precum și de reducerea cu 3,2% vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de carburanți au crescut cu 2,8% .
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale