România are 12.000 de producători în sistem ecologic
Telex » Știri 26 septembrie 2022
Piața produselor ecologice în România este afectată de confuzia a ceea ce înseamnă ecologic, a declarat, pentru Agerpres, președintele Asociației Inter-Bio, Costin Lianu. „Piața produselor ecologice în România este o piață în formare cu un procent foarte mic, nu știe nimeni foarte bine cifra de afaceri cu produse ecologice în România. Este obiectul unei cercetări pe care o vom face în cursul anului acesta prin Asociația Inter-Bio. Dar este o piață în formare. Este o piață mică, ca și celelalte piețe din Europa de Est. Avem 12.000 de producători în sistem ecologic, un număr în creștere. Suprafața ecologică este încă mică, 2%. Nu vom atinge în niciun fel ținta europeană de 25%. Nici măcar nu vom atinge proiecțiile care le considerăm noi rezonabile pentru România, de 11%. Strategia națională pe agricultură ecologică fixează o țintă modestă, de 5%-6%, și nu suntem foarte mulțumiți de această țintă. Cred că marea problemă este educația în consum pentru că există o mare confuzie în piață legat de ce înseamnă ecologic, biologic”, a spus Costin Lianu.
El a menționat că acesta este principalul lucru pe care îl reclamă fermierii ecologici. „Nu este corect ca în piață să fie producători care pretind că sunt producători în bio și care nu sunt certificați. De asemenea, o confruntare este să vedem cum reușim să creștem consumul la tânăra generație prin introducerea în școli a acestei educații în domeniul ecologic, iar o altă mare provocare este legată de faptul că procesatorii din România sunt foarte puțini. Gândiți-vă, sunt doar 200 de procesatori și 12.000 de producători”, a mai spus Costin Lianu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice