România, lider în UE la creșterea comerțului cu amănuntul, în decembrie 2019
Numărul 5, 11-17 feb. 2020 » Breviar statistic
Volumul comerțului cu amănuntul în România a crescut cu 8,5% în decembrie 2019, comparativ cu perioada similară din 2018, acesta fiind cel mai puternic ritm de creștere înregistrat în rândul statelor membre ale Uniunii Europene, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Comparativ, în zona euro, comerțul cu amănuntul a crescut cu 1,3% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 1,9%. Comerțul cu amănuntul în UE 28 a fost influențat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 4%, în timp ce vânzările de combustibili au scăzut cu 2,6%, iar cele de alimente, băuturi și țigări, cu 0,3%.
În decembrie, cele mai mari creșteri anuale au fost raportate în România (8,5%), Ungaria (6,1%) și Malta (5,6%), cele mai importante scăderi fiind în Slovenia (-6,6%), Slovacia (-2,5%) și Finlanda (-1,6%).
Conform datelor Eurostat, comerțul cu amănuntul a scăzut cu 1,6% în zona euro și cu 1,3% în UE, în decembrie 2019 comparativ cu luna precedentă. Comerțul cu amănuntul în UE 28 a fost influențat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 1,6%, cele de combustibili, cu 0,9%, iar la alimente, băuturi și țigări, cu 1,3%.
Cele mai mari creșteri lunare au fost raportate în Irlanda (2,7%), Malta (1,3%) și România (0,8%), iar cel mai semnificativ declin, în Germania (-3,3%), urmată de Slovenia (-2,8%) și Finlanda (-2,3%).
Pe ansamblul anului trecut, volumul comerțului cu amănuntul în zona euro a crescut cu 2,2%, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 2,4%, comparativ cu 2018.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice