România, locul 3 în Europa Centrală și de Est la comerț electronic, cu o pondere a tranzacțiilor de 3,32% din PIB
Numărul 41, 16-22 oct. 2024 » Conectarea la era digitală
România se clasează pe locul al treilea în rândul statelor membre ale Uniunii Europene (UE), din Europa Centrală și de Est, în ceea ce privește valoarea comerțului electronic, după Polonia și Cehia, arată Raportul „European Ecommerce 2024”, citat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), într-un comunicat de presă, informează Agerpres. Potrivit documentului, în 2023, comerțul electronic românesc de bunuri și servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creștere față de anul precedent, de la 3,17% din PIB.
„Această evoluție subliniază reziliența și capacitatea de adaptare a sectorului e-commerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale. Există un potențial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populație efectuând cel puțin o comandă online în 2023. Această statistică indică oportunități majore pentru dezvoltarea sectorului de comerț electronic, atrăgând interesul tot mai multor companii, atât locale, cât și internaționale”, susțin reprezentanții ARMO.
Pentru 2024, estimările din raport indică o creștere spre 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, până la o valoare de 11,7 miliarde de euro (3,42% din PIB). De asemenea, se anticipează că procentul populației care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, ceea ce reflectă tendința de digitalizare și preferința tot mai mare a consumatorilor români pentru comerțul online. Raportul European Ecommerce 2024 a fost comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce, și realizat de Centrul pentru Cercetări de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice