România, locul 3 în Europa în privința numărului de amenzi GDPR acordate din 2018 până în prezent
Telex » Știri 6 ianuarie 2022
România se află pe locul 3 în Europa în privința numărului amenzilor GDPR acordate din 2018 și până în prezent, cu 68 de sancțiuni în valoare de 721.000 de euro, conform unui studiu Atlas VPN, citat de Mediafax. Reamintim că Uniunea Europeană (UE) a implementat Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) în 2018. Scopul acestui act normativ a fost de a oferi cetățenilor UE mai mult control asupra datelor și a confidențialității lor. Organizațiile care nu au respectat legislația au fost supuse unor amenzi mari, care continuă să crească în fiecare an.
Conform datelor prezentate de echipa Atlas VPN, amenzile GDPR au atins peste 1 miliard de euro, cu 412 sancțiuni totale emise în 2021. În plus, companii precum Amazon și WhatsApp au fost nevoite să plătească cele mai importante sancțiuni pentru încălcarea legilor GDPR.
În 2018, când UE a implementat legea GDPR, au fost date amenzi în valoare totală de 436.000 de euro companiilor. Anul următor, în 2019, suma totală a amenzilor a crescut semnificativ, ajungând la 72 de milioane de euro. În 2019, Google a primit o sancțiune GDPR de 50 de milioane de euro pentru că nu a furnizat informații transparente cu privire la politicile sale de consimțământ.
În 2020, valoarea totală a amenzilor administrate a ajuns la peste 171 milioane euro până la sfârșitul anului. Cu toate acestea, anul 2021 a surclasat anii trecuți cu o marjă semnificativă, acumulând amenzi GDPR de peste 1 miliard de euro, o creștere de 521% față de anul trecut. În ceea ce privește defalcarea pe trimestre, autorii analizei au constatat o imagine mai bună a modului în care au fost distribuite amenzile de-a lungul anului.
În timp ce primele două trimestre din 2021 au acumulat aproximativ 50 de milioane de euro în sancțiuni, UE a impus cele mai semnificative amenzi în trimestrul al treilea. În luna iulie, Amazon Europe Core S.à.r.l. a suferit cea mai mare amendă, de 746 de milioane de euro. Ulterior, în septembrie, UE a amendat WhatsApp Ireland Ltd. cu 225 de milioane de euro, a doua cea mai mare sancțiune din istoria GDPR.
În al patrulea trimestru al anului 2021, amenzile au fost acordate în întreaga UE, în valoare de 16,7 milioane de euro.
În unele țări, legile actualizate privind confidențialitatea au afectat semnificativ întreprinderile, deoarece acestea au fost amendate corespunzător în cadrul noului sistem. Autoritățile de reglementare în materie de protecție a datelor din fiecare țară au urmărit îndeaproape companiile pentru a se asigura că acestea au gestionat în mod responsabil viața privată a oamenilor.
Spania a acumulat 351 de amenzi, rezultând sancțiuni în valoare de 36,7 milioane euro. Deși sancțiunea medie se ridică la aproximativ 105.000 euro, Spania a adunat cele mai multe amenzi, de departe, în comparație cu orice altă țară. Companiile de telecomunicații au fost sancționate de mai multe ori pentru că au încălcat legislația GDPR prin activitățile lor de marketing.
Italia se află pe locul al doilea pe listă, cu 101 amenzi, care au obligat întreprinderile să plătească aproape 90 de milioane de euro. Sancțiunea medie în Italia este de aproximativ 887.000 de euro, una dintre cele mai mari în comparație cu alte țări.
România ocupă locul al treilea pe listă, deoarece a impus un total de 68 de sancțiuni care însumează amenzi de 721.000 de euro.
Ungaria și Norvegia urmează pe locurile patru și cinci pe listă, cu 45 și, respectiv, 40 de sancțiuni din 2018. În timp ce companiile maghiare au fost nevoite să plătească amenzi de 828.000 euro, companiile norvegiene au adunat un total de aproape 9 milioane de euro în plăți obligatorii.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice