România, locul 7 în topul exportatorilor de miere din UE
Telex » Știri 21 mai 2019
O cantitate de 137.000 de tone de miere a fost tranzacţionată între statele membre UE în anul 2018, Ungaria fiind cel mai mare exportator de miere spre celelalte state membre, cu o cantitate de 20.000 tone (14% din totalul exporturilor intracomunitare de miere), arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. În topul celor mai mari exportatori intracomunitari de miere, Ungaria este urmată de Belgia (19.000 tone), Spania (18.000 tone), Germania (16.000 tone), Polonia (15.000 tone), Bulgaria (10.361 tone) şi România (9.377 tone).
În paralel, în anul 2018, statele membre UE au exportat doar 21.000 de tone de miere naturală în afara spaţiului comunitar, cu o valoare de 119 milioane euro, în timp ce au importat 208.000 de tone de miere naturală din afara spaţiului comunitar, în valoare de 452 milioane euro. Comparativ cu anul 2013, importurile de miere din afara UE au crescut cu 25% în greutate iar exporturile de miere spre statele din afara spaţiului comunitar s-au majorat cu 40%.
Germania este cel mai mare importator de miere din afara spaţiului comunitar cu o cantitate de 60.000 tone în anul 2018 (29% din totalul importurilor de miere din afara UE), urmată de Marea Britanie cu 45.000 tone (22%), Belgia, cu 22.000 tone (11%), Polonia, cu 21.000 tone (10%) şi Spania, cu 17.000 tone (8%).
Importurile de miere din afara spaţiului comunitar au venit în principal din China, 80.000 tone sau 39% din totalul importurilor de miere din afara spaţiului comunitar, urmată de Ucraina, 41.000 tone (20%), Argentina, 25.000 tone (12%), Mexic, 21.000 tone (10%) şi Chile, 8.000 tone (4%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice