România ocupă locul șapte în UE la producția de bere, cu 1,7 miliarde litri în 2020
Telex » Știri 5 august 2021
România ocupă locul șapte în UE la producția de bere, cu 1,7 miliarde litri în 2020, adică 5% din volumul produs la nivel european, topul fiind condus de Germania (24%), Polonia (12%), Spania (10%), Olanda (8%), Franța (7%) și Cehia (6%), arată datele Eurostat, citate de Mediafax. În Germania, producția anuală de bere se ridică la 7,5 miliarde litri, în timp ce volumul total produs în țările UE a fost de aproape 32 miliarde litri, cu 8% sub nivelul din 2019. În plus, producătorii au scos pe piață și 1,4 miliarde litri de bere cu mai puțin de 0,5% alcool sau nealcoolică.
În medie, consumul de bere este de circa 74 litri pe an la un locuitor.
Cea mai mare creștere a producției a fost în Slovacia, cu un plus de 25% anul trecut, urmată de Grecia, Lituania și Franța, cu câte 3%.
În schimb, producția din Italia s-a înjumătățit, scăderi importante fiind și în Croația (-29%), Spania (-14%), Ungaria (-13%) și Austria (-11%).
Cel mai mare exportator de bere este Olanda, cu 1,9 miliarde litri, repsectiv 21% din exporturile totale de bere ale UE. Pe locurile următoare se află Belgia și Germania, urmare de Franța și Cehia.
Principalele destinații pentru berea europeană rămân Statele Unite, care atrag 22% din exporturile UE, și Marea Britanie, cu 21%.
În ceea ce privește importurile, Franța conduce în topul european, cu 16% din importurile de bere, iar Germania și Italia sunt la mică distanță, cu 13%, respectiv 12%.
Importurile de bere din afara spațiului comunitar se mențin la un nivel marginal, principala sursă fiind Marea Britanie și Mexic.
Datele au fost publicate de Eurostat în contextul marcării Zilei Internaționale a Berii, sărbătorită vineri, 6 august.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice