România, printre ţările UE cu cea mai mare creştere a vânzărilor cu amănuntul în septembrie
Numărul 44, 10-16 nov. 2020 » Breviar statistic
Volumul comerţului cu amănuntul a scăzut în septembrie comparativ cu luna anterioară, atât în Uniunea Europeană, cât şi în zona euro, însă statele membre cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor cu amănuntul de la o lună la alta au fost Bulgaria (2,8%), Portugalia (1,9%) şi România (1,7%), arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. În zona euro, vânzările cu amănuntul au înregistrat o scădere de 2%, iar în UE una de 1,7%. Eurostat precizează că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de faptul că vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 2,1%, vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au diminuat cu 1,1%, iar vânzările de combustibili au înregistrat o scădere de 0,5%.
În ritm anual, comerţul cu amănuntul în Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 2,1%, în timp ce în zona euro a crescut cu 2,2%. Ţările cu cele mai mari creşteri ale vânzărilor cu amănuntul în ritm anual sunt: Irlanda (11,5%), Lituania (6,2%), Letonia şi Slovacia (ambele cu un avans de 5,9%). În România vânzările cu amănuntul au înregistrat, în septembrie 2020, comparativ cu septembrie 2019, o creştere de 3,8%, după un avans de 1,6% în luna august.
Şi de această dată, vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de creşterea vânzărilor de produse non-alimentare cu 2,9% şi a vânzărilor de alimente, băuturi şi ţigări cu 2,4%. În schimb, vânzările de combustibili au scăzut cu 4,6% în ritm anual.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național