MyWIZ, secretul contabililor de succes
România, printre țările UE cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul, în februarie

România, printre țările UE cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul, în februarie

Telex » Știri 13 aprilie 2021  

Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut cu 2,2%, în timp ce în zona euro declinul a fost de 2,9%, în februarie, comparativ cu perioada similară din 2020, România fiind printre statele membre ale UE cu cele mai mari creșteri ale acestuia, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere anuală a volumului comerțului cu amănuntul în februarie s-a înregistrat în Belgia (11%), urmată de Austria (5,2%), Croația (5,1%), Polonia (4%), Estonia (3,7%), Suedia și România (ambele cu 3,6%), cel mai semnificativ declin fiind în Portugalia (-15,4%), urmată de Slovacia (-14,7%) și Malta (-8,9%).

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 11,19% în februarie, cele de produse non-alimentare s-au diminuat cu 4%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 1,8%.

Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut în februarie cu 2,9%, comparativ cu luna precedentă, în timp ce în zona euro avansul a fost de 3%. În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cele mai mari creșteri ale volumului comerțului cu amănuntul în februarie, comparativ cu luna precedentă, s-au înregistrat în Austria (28,2%), Slovenia (16,4%) și Italia (8,4%), iar cele mai semnificative scădero în Malta (-1,5%), Franța și Ungaria (ambele cu -1,2%). România a raportat o creștere cu 0,6% a volumului comerțului cu amănuntul în februarie, comparativ cu luna precedentă.

În ianuarie, volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 5,2% în zona euro și cu 4,6% în UE.

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au crescut cu 2,4% în februarie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 6,2%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au scăzut cu 0,8%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.