România, printre țările UE cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul în iunie
Telex » Știri 5 august 2021
Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut în iunie cu 5,3%, comparativ cu perioada similară din 2020, în timp ce în zona euro avansul a fost de 5%, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. În UE, vânzările de combustibili auto au crescut cu 11,5% în iunie, comparativ cu perioada similară din 2020, cele de produse non-alimentare au urcat cu 7,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au înregistrat un avans de 1,7%.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în iunie, comparativ cu perioada similară din 2020, s-a înregistrat în Bulgaria (22,7%), urmată de Lituania (15,3%), Slovenia (12,8%), Estonia (12,2%) și România (12,1%), singura scădere fiind în Luxemburg (minus 3,2%).
În iunie, comparativ cu luna precedentă, volumul comerțului cu amănuntul a urcat cu 1,5% în zona euro și cu 1,2% în Uniunea Europeană. În mai, volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 4,1% în zona euro și cu 4,2% în UE.
În UE, vânzările de combustibili auto au crescut cu 3,6% în iunie, comparativ cu luna precedentă, cele de produse non-alimentare au urcat cu 2,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au scăzut cu 1,1%.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în iunie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Irlanda (9,4%), urmată de Germania și Letonia (ambele cu 4,2%) și Lituania (2%), iar cel mai semnificativ declin în Malta (minus 3%), urmată de Austria (minus 2,7%) și Croația (minus 2,6%).
România a raportat o scădere de 0,1% în iunie, comparativ cu luna precedentă, după un avans de 1,3% în mai.
Economiștii intervievați de Reuters se așteptau în zona euro la o creștere de 1,7% a volumului comerțului cu amănuntul în iunie, comparativ cu luna precedentă, și la un avans anual de 4,5%. Iunie a fost a doua lună de creștere consecutivă a volumului comerțului cu amănuntul, deși avansul a fost mai redus decât în mai, când consumatorii au revenit în magazine, în urma atenuării restricțiilor introduse pentru a opri răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Achizițiile online de de alimente, băuturi și tutun, care au fost solide în timpul pandemiei, au scăzut în iunie, comparativ cu luna precedentă.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice