România și alte state membre ale UE sprijină producătorii auto afectați de normele privind emisiile de CO2
Telex » Știri astăzi, 10:00
O coaliție de șapte state membre ale UE, inclusiv România, solicită acțiuni pentru prezervarea competitivității industriei auto a blocului comunitar, într-un moment în care sunt necesare investiții în inovare pentru a îndeplini normele mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres. România, Italia, Polonia, Bulgaria, Cehia, Slovacia și Austria s-au alăturat grupului care va solicita astăzi miniștrilor Concurenței din UE să găsească o soluție pentru ca producătorii auto să evite amenzile din 2025, când în UE intră în vigoare norme mai dure privind emisiile de CO2.
Alianța vrea să îmbunătățească politica în domeniul auto echilibrând stimularea cererii cu sprijinul pentru investiții.
„Industria este acum într-un punct critic, se confruntă cu dificultăți semnificative legate de producție, forța de muncă și concurența globală, ceea ce necesită acțiuni urgente și coordonate la nivelul UE. Următorul ciclu legislativ de cinci ani prezintă oportunitatea unei mai bune alinieri a politicii industriale cu obiectivele mai ample ale UE de decarbonizare și competitivitate”, se arată în propunerea comună consultată de Bloomberg News. Impulsionarea poziției producătorilor europeni pe scena globală este una din prioritățile cheie ale președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în timpul celui de-al doilea mandat, până în 2029. Noua Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen a fost aprobată miercuri de Parlamentul European, iar oficialul CE le-a spus europarlamentarilor că industria auto este „o mândrie europeană” și s-a angajat să asigure faptul că „viitoarele mașini vor continua să fie fabricate în Europa”.
De asemenea, Ursula von der Leyen le-a spus jurnaliștilor că ea personal va conduce actualul dialog strategic cu industria auto.
În prezent, limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 116 grame CO2/km, măsurată pe baza așa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 94 g CO2/km în 2025. Depășirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulțit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiții, companiile auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro.
Producătorii auto europeni se confruntă cu dificultăți semnificative deoarece cererea pentru vehicule electrice (EV) dezamăgește iar costurile cresc, în plus pe lângă norme mai dure privind emisiile de CO2, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). De asemenea, companiile auto au cerut schimbarea legislației pentru evitarea amenzilor din 2025, într-un moment în care producătorii auto din China își majorează vânzările în regiune.
„Astfel de amenzi ar limita sever capacitatea industriei de a reinvesti în inovare și dezvoltare, afectând prin urmare competitivitatea Europei pe plan global. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a scos în evidență aceste temeri, și sprijinim necesitatea unor măsuri urgente adecvate și a unor mijloace financiare adecvate la nivelul UE, inclusiv un pachet de măsuri pe termen scurt, pentru a facilita tranziția justă care să nu submineze competitivitatea Europei”, susțin cele șapte state membre ale UE.
Acestea cer o evaluare a standardelor privind emisiile CO2 pentru noile autoturisme și camionete, spunând că reglementările sunt de asemenea necesare urgent pentru a stopa renunțarea la investiții în cercetarea și dezvoltarea tehnologiei verzi.
Limitele mai dure din 2025 fac parte din planurile de interzicere a automobilelor cu motoare pe benzină și motorină din 2035.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională