România trebuie să adopte toate hărțile acustice și planurile de acțiune privind zgomotul ambiental
Numărul 38, 10-16 oct. 2017 » Lumea în care trăim
Comisia Europeană (CE) a solicitat României (precum și altor trei state – Cipru, Germania și Slovenia) să respecte dispozițiile esențiale ale Directivei privind zgomotul (Directiva 2002/49/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind evaluarea și gestiunea zgomotului ambiental). Zgomotul ambiental provocat de traficul rutier, feroviar și aeroportuar este a doua cauză de deces prematur, după poluarea atmosferică. Directiva prevede obligația statelor membre de a adopta hărți acustice care să prezinte expunerea la zgomot în aglomerații mai mari, precum și de-a lungul căilor ferate principale, al drumurilor principale și în preajma aeroporturilor mari. Aceste hărți servesc ulterior ca bază pentru definirea măsurilor din planurile de acțiune privind zgomotul. Potrivit unui comunicat al CE, România nu a adoptat încă toate hărțile acustice și planurile de acțiune în materie de zgomot pentru aglomerări și pentru drumurile principale; această deficiență vizează și principalele căi ferate situate în afara aglomerărilor. Prin urmare, CE a decis să trimită țării noastre o scrisoare de punere în întârziere, solicitându-i să îndeplinească, în termen de două luni, obligațiile principale prevăzute de Directiva privind zgomotul.
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial